• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Det har vært dårlig med aktivitet her siden forrige måned, så jeg må vel komme med en ny "Mysteriefugl"

Scooter01

Kan det være en FMA IAe 33 Pulqui II? Den hadde jo Rolls-Royce Nene-motor.

Det artige med den saken der, er at det er Kurt Tank - en smule kjent fra Focke-Wulf - som står bak den. Den var inspirert av hans arbeid på Focke-Wulf Ta 183 Huckebein. En annen kjent europeer, Émile Dewoitine, sto bak det første argentinske forsøket på en jetjager, FMA IAe 27 Pulqui I. Nok om det - nå må jeg i kjøreoppdrag og kommer tilbake med noe litt senere i ettermiddag.

Pussig at den ikke lastet opp, men hvit propell er det...

Attachments

• _IGP1158.jpg
    _IGP1158.jpg
    30.2 KB · Views: 273

Det ble så stille om denne to-motors flygende Ferrarien, at det nok er greitt hvis Scooter kommer med svaret tenker jeg.

Det ble så stille om denne to-motors flygende Ferrarien, at det nok er greitt hvis Scooter kommer med svaret tenker jeg.

OK -siden du insisterer...

Hva vi har her er en Stelio Frati tegnet maskin, nemlig den ene og alene F.20 TP CONDOR

Slik så den ut i Paris 1983:
https://www.flickr.com/photos/chrisengland/37618442334/in/pool-steliofratidesigns/

Siden jeg skal være "gjest" på MS-senteret i Hakadal de neste 3 ukene, kan hvemsomhelst overta stafettpinnen...

Scooter01

Last edited:

Er nå tilbake fra 3 uker i skjønne Hakadal, og ser at denne tråden trenger å gå videre før den dør helt ut....

Hva er dette mon tro?

Scooter01

Med hintet, så er det kanskje en DHC-1 Chipmunk ?

Men hva slags modifikasjon er det med den hvite lanternen?

Med hintet, så er det kanskje en DHC-1 Chipmunk ?

Men hva slags modifikasjon er det med den hvite lanternen?

Chip and Dale -også kjent på norsk som Snipp og Snapp.

Flyet er ganske riktig en DHC-1 Chipmunk, modifikasjonen har jeg ikke peiling på....

Din tur!

Scooter01

Status
Not open for further replies.
Back