Default Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Her er en grå en som bør være enkel...
 

Attachments

  • IMG_6813.jpg
    IMG_6813.jpg
    49.1 KB · Views: 202
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Nærme nok. Det er en tysk Mk 100 med litt større hale enn en FGA 6.

Din tur
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Beklager forsinkelsen. Hva er dette?
 

Attachments

  • 06112019.jpg
    06112019.jpg
    21.8 KB · Views: 166
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Ingen Lima November, men ikke langt unna ;)
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Siden ingen tok Lima November, påstår jeg at det er en stupbomber som var i bruk hos Aeronavale i 1940. Dette er en variant av Loire-Nieuport LN.40.
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Det er korrekt. Dette er en Loire-Nieuport LN.411
 

Attachments

  • Loire-Nieuport LN.411.png
    Loire-Nieuport LN.411.png
    407.3 KB · Views: 160
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Så over til noko heilt anna
 

Attachments

  • 14701.jpg
    14701.jpg
    53.2 KB · Views: 138
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Det er formodentlig en Sikorsky S-62, eller en av dens undervarianter.
 
Last edited:
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Det er en Sikorsky S-62A registrert i Swaziland, men fotografert på Virginia i Natal.
 

Attachments

  • 14701.jpg
    14701.jpg
    128 KB · Views: 125
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Siden splasher ikke har lagt ut noe ennå tar vi litt pausemusikk:
 

Attachments

  • D5CF1356-D5A2-4441-A0FC-1C046D284264.jpg
    D5CF1356-D5A2-4441-A0FC-1C046D284264.jpg
    113.1 KB · Views: 36
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Da får jeg vel nesten si at dette er en (Let?) Aero 145

Scooter01
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Hvordan ser du at det er en 145 og ikke en Aero Ae45? :)
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

D’ække gøy engang! Muséet påstår i alle fall selv at det er en Aero Ae-145:

The Aero Ae-145 was built at the Kunovice design bureau in 1959 as a modified version of the earlier Aero 45. It was a four-seater all-metal, twin-engine low-wing monoplane intended as executive aircraft and air ambulance. The improvements consisted of technological changes and more powerful engines, allowing to keep the aircraft on the market for some years. At Let factory in Kunovice about 150 aircraft were built in 1959–61, mostly for export. The production of the Aero was stopped due to the introduction of the L-200 Morava, which was expected to gain as much popularity abroad as did the Aero Ae-145.
 
Last edited:
Back
Top