Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Jepp, det er mange som hevder at NASA ikke ville ha eksistert hvis CF-105 programmet hadde fått lov til å fortsette.
Scooter01

Hevder og hevder... Noen ganger svir sannheten og dette er noe konspirasjonteoretikerene bør ta tak i :drink

Over til noko heilt anna
 

Attachments

  • Fly.jpg
    Fly.jpg
    122.3 KB · Views: 259
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

"Tail end Charlie" i en Антонов Ан-12?
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Stone du er helt på jordet, feil jorde til og med! Det er ingen tail end Charlie - его зовут Иван!

11-1.jpg
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

- его зовут Иван!
Er du sikker på at det ikke er Vladimir...? :colgate:

Nuvel. Vi kan jo holde oss litt tilbake i tid, hva tilhører denne mellomfornøyde nesen?
 

Attachments

  • wiu7.jpg
    wiu7.jpg
    48.5 KB · Views: 278
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Denne var jo så stygg at en av grunnene til at den fløy var at Jorden frastøtte den ^_^

Scooter01
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Da er 24 timer passert, og selv om Scooter01 sitter og fniser over det lite flatterende kontrafei på bildet er det vel på tide med litt tips.

Dette var ett av to eksemplarer bygget for et flyvåpen ikke langt borte, og et stikkord for det prosjektet kan sies å være "reservebenk"...
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Må vel nesten være Short Sperrin det da. Det mest konservative svaret på kravene som ble gitt i spesifikasjon B.35/46. Opprinnelig tatt frem i henhold til spesifikasjon B.14/46 og OR.239. Senere overført til sp. B35./46 og OR.229 som en "reserveløsning" i tilfelle flyene i OR.229 ble forsinket eller av en eller annen grunn ikke ble akseptert.
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Det er Short Sperrin, ja. Utviklet som en reserveløsning i tilfelle utviklingen av de tre V-bombers rant opp i problemer. Og kansellert da den første, Vickers Valiant, viste seg å fungere etter planen.

Og som Scooter01 mener, direkte vakker er den ikke, men jeg synes den er litt stilig, på en kanskje rar måte... ^_^

Her er den "en face" og i lufta, bildene er tatt fra https://oppositelock.kinja.com/the-short-sperrin-the-rafs-just-in-case-bomber-wings-1797947867

wiu7xut0y8z3bwrdridl.jpg

chnqlx0th3rojn1lewhs.jpg
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Med tre motorer, tenker jeg også. Ford Trimotor eller Tri-Motor som alternativ skrivemåte. Spørsmålet er hvor er motorinstrumentene for midtmotoren?
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Med tre motorer, tenker jeg også. Ford Trimotor eller Tri-Motor som alternativ skrivemåte. Spørsmålet er hvor er motorinstrumentene for midtmotoren?

På en Ford (bygget av Stout) 4-AT-E Tri-Motor sitter de selvfølgelig(?) rett foran piloten(e), nederst på det store panelet.

v6i1eb.jpg


LN-KOG flyr videre.....
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Litt nyere denne her
 

Attachments

  • P1070551.jpg
    P1070551.jpg
    65.8 KB · Views: 159
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Den cockpithetten var det vel bare Messerschmitt Me 210/410 som hadde. For å være spesifikk, så går jeg for en Me 410 parkert på Cosford.

Scooter01
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Det er ikke så dumt valg. Det er den eneste som er tilgjengelig for publikum og helt klart verd et besøk.
 

Attachments

  • IMG_7220.jpg
    IMG_7220.jpg
    146.7 KB · Views: 132
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Vi har ikke hatt understell på en stund...…

14d0doi.png


Scooter01
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

En ganske avansert maskin, kommer også i grå utgave.

Scooter01
 
Back
Top