Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Det er det, ja. Dette var vel mest av alt et forskningsprosjekt som RR lærte mye av. Og såvidt jeg vet første turboprop-flygning noensinne 20.september 1945.
Og denne RR Trent har intet med nåtidens RR Trent å gjøre, bare så det er sagt..

Attachments

• Trent Meteor EE227.jpg
    Trent Meteor EE227.jpg
    85.7 KB · Views: 226

Og denne RR Trent har intet med nåtidens RR Trent å gjøre, bare så det er sagt..

Vel, du tar litt feil der, Stone. De er oppkalt etter samme elv :old. Interessant nok er det tre RR Trent-motorer - én turboprop (basert på Derwent Mk II turbojet), én medium bypass turbofan (basert på RR-Turboemeca Adour som bl.a. sitter i SEPECAT Jaguar), og den high bypass-varianten vi kjenner i dag.

River Trent er Storbritannias tredje lengste elv og renner fra Staffordshire og nordover gjennom Midlands før den renner ut i Ouse og Humber ved Humberside.

Vel, du tar litt feil der, Stone. De er oppkalt etter samme elv :old. Interessant nok er det tre RR Trent-motorer - én turboprop (basert på Derwent Mk II turbojet), én medium bypass turbofan (basert på RR-Turboemeca Adour som bl.a. sitter i SEPECAT Jaguar), og den high bypass-varianten vi kjenner i dag.

River Trent er Storbritannias tredje lengste elv og renner fra Staffordshire og nordover gjennom Midlands før den renner ut i Ouse og Humber ved Humberside.
Det med River trent og Rolls-Royce sine elvenavn var jeg nok klar over. ;) Men RB.203 Trent hadde jeg nok glemt, ja.... :headbang

Da fortsetter vi med disse delene:

r77qpu.jpg

Scooter01

Hva slags flygemaskin står denne tullingen på?

Attachments

• Galning.PNG
    Galning.PNG
    158.8 KB · Views: 150

Det er en Douglas DC-8, men jeg husker ikke dashen som the Human Fly sto oppå.

Dette er også en jet, men det er ikke en menneskelig flue i hanehullet (cockpit)

Attachments

• Fly.jpg
    Fly.jpg
    69.1 KB · Views: 139

Hmm… - cockpit er offset (sidestilt) mot venstre, jeg går for English Electric Canberra.

De to "Danger" trekantene kar jeg ingen mening om.

Scooter01

Enig at det er Canberra, etter fargen å dømme en SAAF B(I) Mk.12?

Det er to røde trekanter fordi det er to utskytingsstoler på English Electric Canberra. Det er helt riktig en B(I)12 fra Esk 12 SALM.

12-2.jpg

Scooter1 tar den videre

Det er et av verdens råeste, tøffeste fly! Nei, det er det råeste og tøffeste! Avro Canada CF-105 Arrow. Dessverre ble det med tanken for flyet gikk utenpå det meste på den tida.

CF-105_Arrow.jpg

Det er et av verdens råeste, tøffeste fly! Nei, det er det råeste og tøffeste! Avro Canada CF-105 Arrow. Dessverre ble det med tanken for flyet gikk utenpå det meste på den tida.

Jepp, det er mange som hevder at NASA ikke ville ha eksistert hvis CF-105 programmet hadde fått lov til å fortsette.

Her er et bilde av prototypen over det som i dag er CYYZ

2vuardl.jpg

Da er det tilbake til LN-KOG igjen....

Scooter01

Back