Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
En meget sjelden, artig og interessant oppgave!
Som KOG ganske riktig er inne på er dette en snedig kombinasjon av Electra-motorer på en Constellation vinge. Flyet ble da også kalt «Elation».
Forklaringen er at en av de to T-34 turboprop Constellation’ene til US Navy, R7V-2, også kjent som L-1249, ble leaset tilbake til Lockheed som testmaskin for Allison-motorene tiltenkt Electra. Tiptanken ble beholdt, derav muligheten til å identifisere den.
Oppgaven er fri, jeg har ikke noe liggende.
Det var de to jeg var innom og da lært jeg noe i dag også. Jeg kjente ikke til Elation.
Ligner misktenkelig på en Curtiss Commando
Utenom oppgaven, vet du hva som var grunnen til modifiseringen av cockpitvinduene?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.