Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Sågar en DHL A300-600 på stand 202 på Gardermoen?
 
Last edited:
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Jeg følger ikke flypodden, så får ta det som et kompliment!
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Det er helt korrekt



Tatt under DHL sin A300-600 frakter på OSL nylig, og for de som følger Flypodden i sosiale medier......lett å ta ;)

Da fortsetter vi med noe som kanskje er like lett å ta



Scooter01
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Jeg tenkte på 727 da jeg så baktrappen, men slet litt med fargeskjemaet.
Men det er kanskje denne karen, man-registrerte M-STAR?

Oppgaven er fri hvis riktig svar.
 

Attachments

  • B4100F6C-3152-4AB2-8146-6CCBFA713329.jpeg
    B4100F6C-3152-4AB2-8146-6CCBFA713329.jpeg
    232.2 KB · Views: 241
Last edited:
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Riktig flytype -feil individ.



Som KnutW sa, så er oppgaven fri.

Scooter01
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Eneste 727 med stripper-stang i kabinen ... Han likte å feste, den godeste Nygaard ...
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Her har det vært stille i noen måneder, jeg tar opp tråden igjen med et tidlig utkast til et prosjekt. Hva er dette?
 

Attachments

  • Flytype X.jpg
    Flytype X.jpg
    25.9 KB · Views: 194
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Antakelig 747.

Du tenker kanskje på det første 747-300 prosjektet, en tremotors 747 som etter hvert ble til 747SP?

Nei, dette er ikke Boeing. Men et hint kan være at Boeing studerte dette konseptet nøye, og utviklet sin egen versjon. Den Boeingen ble en knallsuksess.
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Det pleier å være britene som finner på fine ting, og amerikanerne som gjør noe kommersielt lønnsomt ut av det. Et av konseptene til HS Trident kanskje?
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Både semmern og CFM har rett, dette var det originale utkastet til den etter hvert svært så amputerte Trident. DH121 var planlagt med omtrent nøyaktig samme spesifikasjoner som 727-100, men pga press fra både BEA og den britiske staten ble originalprosjektet kuttet ned til omtrent 2/3 størrelse. Og i tillegg ga britene omtrent alt de hadde av forskning og tekniske data til Boeing i et lønnlig håp om at Boeing skulle lisensprodusere DH121 i USA. And the rest is history…
Fasit: 117 Trident, 1832 B727.

Værsågod semmern!
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Da prøver vi oss med denne:
 

Attachments

  • 55F998FB-74BD-466D-A71A-22F7B1476178.jpeg
    55F998FB-74BD-466D-A71A-22F7B1476178.jpeg
    37.2 KB · Views: 150
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Da må det vel være : Halen på en RAF 617 squadron "Dambusters" Lancaster ?

Hvis riktig; åpent for alle.
 
Back
Top