• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Da har de omtalte 24 timer godt og vel passert, og litt overrasket kan jeg bare tilføye at det går en klar linje fra forrige oppgave til denne.

Da fortsetter vi med "overvåking" og satser på en utgave av Lockheed P-3 Orion.

Scooter01

Jada, det er jo det. Jeg var i tvil om jeg i det hele tatt skulle bruke denne, men det er jo mulig at jeg som tross alt har plukket på P-3N 6603 (eller P-3B 603 som den het i min tid) noen år på grunn av det tenkte at det ble for lett.
En liten fun fact om vinduet i luka bak sidevinduet er at det er optisk nøytralt med tanke på fotografering med håndholdt kamera i stedet for den opprinnelige lille kamera-pod'en midt under skroget. Luka var opprinnelig uten vindu, men ble skiftet ut en gang på 70-tallet.
BuNo 156603 er jo en av de opprinnelige 5 P-3B levert i 1969, bildet her er rappet fra norske Wikipedia og (selvfølgelig) fra Flesland:

Attachments

• Bergen_Air_Show_009.jpg
    Bergen_Air_Show_009.jpg
    74.8 KB · Views: 203

Det var det lille runde vinduet som fikk meg til tenke på Beverlyen. :(

Men her har vi noe nyere...

Scooter01

Jeg ser at bildet ikke virker i Microsoft Edge, men det er OK i Google Chrome :headbang

Scooter01

Ingen som biter enda? -Kan bare si at dette er en mulig ekvipasje for fremtidige Norske piloter.

Scooter01

Hvar har vi så her? Det er flyet foran som er motivet.

Attachments

• IMG_7241.jpg
    IMG_7241.jpg
    76.4 KB · Views: 148

Det er en helt riktig, 1944vintage. Åpent for alle og enhver. Får håpe de to finner noe mer utfordrende...

Vel hjemme etter en hagemiddag som såvidt ble avsluttet før styrtregnet kom over Sollerud, ser jeg ingen iltre rop om et hint, -men dere skal få et likevel. :68:

Det er at et av kallenavnene var lyden man hørte når det gikk i bakken.

Scooter01

Det er denne kjerra her, altså en Avro Canada CF-100 Canuck også kjent som Clunck eller Straight-winged F-100. Den ble brukt av RCAF og Belgia.

Attachments

• IMGP2418.jpg
    IMGP2418.jpg
    166.4 KB · Views: 119

Det er denne kjerra her, altså en Avro Canada CF-100 Canuck også kjent som Clunck eller Straight-winged F-100. Den ble brukt av RCAF og Belgia.

Det har du rett i. :thumbup

Din tur!

Scooter01

Vi holder oss til cockpiter

Attachments

• IMGP1293.jpg
    IMGP1293.jpg
    34.7 KB · Views: 102

Jeg syns det ligner på en SEPECAT Jaguar, jeg. GR.1?

Back