Re: Kompensasjon dersom man mister neste fly på gjennomgående billett
Det er ikke to saker. Sturgeon v Condor og Bock v Air France er to saker behandlet
sammen. Tar du ” fourth chamber” vs ”Grand chamber” blir det som at lagmannsretten
ikke støtter høyesterett. Sturgeon er en skandale, og EU retten likeså, men å få General
advokaten til å innse det, er tilnærmet umulig. IATA/BA/EASYJET har via UK domstol bedt
om ”preliminary ruling” om forordingen er ugyldig, eller delvis ugyldig i artikkel 5-7 som
da er eneste farbare vei.
Det er vel to saker i ECJ - Sturgeon v Condor og Bock v Air France. Jeg har også registrert at det er en viss usikkerhet i tolkningen, og at det har vært diskusjoner i UK om tolkningen.
Nå er vel forøvrig ECJ den instansen som har størst autoritet på området i forhold til tolkning av EUs lovverk, er det ikke? Storkammersaker/plenumssesjoner er vel også nokså uvanlig, slik jeg har forstått det, så det meste synes å foregå i forskjellige kamre. Men dette er ikke akkurat innenfor mitt primærkompetanseområde....![]()
Det er ikke to saker. Sturgeon v Condor og Bock v Air France er to saker behandlet
sammen. Tar du ” fourth chamber” vs ”Grand chamber” blir det som at lagmannsretten
ikke støtter høyesterett. Sturgeon er en skandale, og EU retten likeså, men å få General
advokaten til å innse det, er tilnærmet umulig. IATA/BA/EASYJET har via UK domstol bedt
om ”preliminary ruling” om forordingen er ugyldig, eller delvis ugyldig i artikkel 5-7 som
da er eneste farbare vei.