Kombinert ferie og spottertur til Murcia/Alicante

Da er det bare 1 dag til avreise, og det ser ut til at vi velger et Kollektivt transportmiddel ut til Værnes. M.A.O. Flybussen.

Ser frem til å komme til et varmere klima, da det er -1 og snøbyger her i Barteland.

Da har jeg tatt morgen dusjen og siste finpuss. Ettersom reisen straks er i gang håper jeg MOD kan flytte tråden.

DEL 1: TRD-MJV

Våknet søndag morgen i 08:30 tiden, hoppet i dusjen og tok en rask dusj. I løpet av natten hadde det kommet 30-40 cm. Nysnø, så jeg merket godt at det skulle bli herlig med en tur til et varmere klima. Ble hentet av ”enva” utenfor hos meg for så å kjøre ned til Lerkendal Stadion. Herifra hadde vi valgt kollektivtransport, med andre ord flybussen.

IMG_7550.jpg

Norges peneste fotballstadion.

IMG_7554.jpg

Denne kjerra skulle frakte oss ut til TRD, med ankomst i 11:05 tiden.

IMG_7555.jpg

Solid oppakning framfor en lengre reise.

IMG_7557.jpg

Svært lite kø i BAG-DROP, brukte vel rundt 3 minutter.

Var på forhånd noe nervøs for overvekt på håndbagasjen, men så vidt jeg vet så veies denne aldri (?), men det gikk greit.

IMG_7558.jpg

IMG_7559.jpg

IMG_7561.jpg

Relativt lite trafikk denne lørdags formiddagen.

IMG_7576.jpg

Det samlet seg mye folk da KLM fikk problemer igjen med sin flight til AMS. Da det ble annonsert over Terminalen at denne flighten nok en gang hadde fått problemer, så var vi ikke sene med å ta kontakt med Adressa.no samt å sende ut nyhetsbrev (trondheimlufthavn.net)
Resultatet av tipset til Adressa ble slik: http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1275481.ece

IMG_7579.jpg

Problem flyet

IMG_7590.jpg

Boarding med tårnet i bakgrunnen.

IMG_7591.jpg

LN-KKY (ex. Acta) skulle ta oss ned til Murcia denne vinter dagen.

IMG_7593.jpg

Fint interiør var det også! 10D og F var reservert for anledningen.

IMG_7594.jpg

Knyttnevetesten bestod ikke denne gangen! *TRANGT*

IMG_7600.jpg

En av Norwegians konkurrenter drar av gårde til ALC like før oss.

IMG_7607.jpg

De-Ice måtte til da det var -2 og snødrev.

IMG_7624.jpg

Kort tid etterpå var vi i luften, denne dagen var marsjhøyde på 34.000 fot.

IMG_7638.jpg

Enva studerer tax-free utvalget.

IMG_7643.jpg

Pyreneene sett fra luften. Vakkert!(?)

IMG_7656.jpg

Når vi nærmer oss landing, kommer Santiago De la ribera til syne.

Last edited:
IMG_7663.jpg

Murcia er mest kjent for sine militære flybevegelser, her er noe av utvalget!

IMG_7668.jpg

Touchdown! Klokken 17:35.

IMG_7685.jpg

Fikk meg et bilde av cockpit i samme slengen også, Takker for en flott flyvning.

IMG_7687.jpg

Det var et sjokk og komme til et skyfritt og varmt Murcia (20*)

IMG_7693.jpg

IMG_7699.jpg

Air Berlin, D-ABDU var klar for push and start. Airbus 320-200.

IMG_7705.jpg

Så var det bare å grabbe til seg kofferten og komme seg fortest mulig ut.

- Flere rapporter følger! ALC,MJV++

Solhilsen fra Enva og Novair. :-)

Last edited:
Takk for en flott rapport - godt dokumentert med tekst og bilder. Hyggelig at Norwegian leverte varene og ga dere en fin opplevelse.

Supre bilder! Men det må ha vært en lang og trang flytur! Hvor lang tid tok denne turen?

BF:cool2

Takker for en flott rapport fra en rute som jeg flyr mye på, senest for 14 dager siden. Fine bilder du presenterer:D Hyggelig at dere hadde en flott flight:D

Ble knyttnevetesten utført med laptopvesken der samtidig??

Den ble nok det, så hadde jeg bare turt å lagt den i hattehyllen, så ville den bestått med glans! Tror nok saken var en litt annen hos "enva", han hadde ingen sekk foran seg, og slet noe forferdelig med plassen.

Man kan ikke bare henge på flyplassen, derfor dro vi ut på en utflukt til ”Calblanque”.
Et rent og pent natur område, nærliggende til sjøen og dyrelivet. Fine strender var det også, noe vi benyttet oss av, Bading hører jo med!

IMG_8406.jpg

IMG_8407.jpg

IMG_8418.jpg

IMG_8424.jpg

Ble litt ufokusert dette..
IMG_8465.jpg

IMG_8469.jpg

IMG_8679.jpg

IMG_8693.jpg

Last edited:
Hjemreise i dag:

Flight: DY1739