Kombinert ferie og spottertur til Murcia/Alicante

Siste del av vår lille tripreport fra Spania.
Den siste etappen gikk fra MJV til TRD.

Avgang MJV: 19:00
Ankomst TRD: 23:30

IMG_8702.jpg

Det var relativt godt med folk på denne flighten, Innsjekk desk nummer 7 og 8 var tildelt vår flight til Trondheim. NAX flightene til OSL og BGO fikk tildelt henholdsvis 9 og 10, samt 11. Nils Arne Eggen kan sees lengre framme i køen.

IMG_8703.jpg

Tax-Free utvalget var ikke akkurat mye å skryte av. Jeg plukket med meg noe godt å bite i, og gikk til kassen. Betalte 14 euro.

IMG_8704.jpg

Fin og oversiktelig terminal. Terminalen var hovedsaklig fylt opp av nordmenn, da det var 3 NAX flighter som stod for tur.

IMG_8707.jpg

IMG_8710.jpg

733 var også satt opp på flightene til OSL og BGO. LN-KHC, skulle frakte solbrune nordmenn til OSL.

IMG_8713.jpg

Henrik Ibsen, LN-KKO, skulle frakte oss (Trønderne) til TRD. Maskinen er bygd i 1991.

IMG_8716.jpg

IMG_8721.jpg

Knyttnevetesten bestod fint hos meg.

IMG_8723.jpg

Noe trangere hos "enva".

Så var det klart for pushback. On-time var vi ute på RWY klar for avgang. Avgang for flighten var på RWY 23.

IMG_8731.jpg

Vi sier hade til Murcia - San Javier, og setter kursen mot et mye kaldere klima.

IMG_8734.jpg

IMG_8737.jpg

LA Manga, kjent blant fotballfans. (Heia RBK)

IMG_8739.jpg

Dessverre var våre seter (17D og F) på feil side i forhold til solnedgangen.

IMG_8749.jpg

Rundt 20 minutter etter avgang kom et SVÆRT serviceinnstilt personale rundt med menyen. Er det ikke typisk når man sitter midt i flyet at man blir servert sist? Og dermed er førsteønsket utsolgt.

IMG_8774.jpg

Enva og jeg skulle egentlig kjøpe oss panini, men da disse selvfølgelig var utsolgt så måtte man kjøp noe annet.

IMG_8775.jpg

IMG_8769.jpg

Her passerer vi over Toulouse. Med over 1 million innbygger er dette Frankrikets fjerde største by.

Tror du ikke vi var så heldig og fikk oss en tur i cockpit også, på 35.000 fot? Nå til dags er dette en sjelden kost. TUSEN TAKK!

IMG_8777.jpg

Last edited:
IMG_8778.jpg

IMG_8781.jpg

IMG_8782.jpg

IMG_8790.jpg

IMG_8797.jpg

IMG_8802.jpg

IMG_8812.jpg

Etter besøket "der framme" dro vi tilbake til plassene våre.
Og Kabin besetningen kom rundt med Tax-Free kataloger.

IMG_8813.jpg

Jeg og "enva" kjøpte oss en 738 modell av LN-NOB.

IMG_8827.jpg

Touch down på RWY 09, on time.

IMG_8834.jpg

IMG_8853.jpg

Vi takker for en flott tur og setter kursen inn mot Terminal B.

IMG_8852.jpg

IMG_8854.jpg

Mye folk på Tax-free etter ankomst.

IMG_8857.jpg

Ingen flere Ankomster eller Avganger på TRD denne lørdags kvelden.

- Novair

PS: En Ekstra Takk til MD11!

Last edited:
Takk for en fin bilderapport - hyggelig å høre at Norwegian ga dere en fin opplevelse også på returen. Ser at Norwegian ofte har avgang til flere norske byer samtidig fra sine destinasjoner i sør, og da gjerne på lørdager. Er det en grunn til det, billigere handling?

Takker så mye for flotte bilder og en hyggelig tripreport:D Topp at dere fikk en tur i cockpit:exclaimation Får vel skaffe med en 800 modell jeg også:)

Takk for en fin bilderapport - hyggelig å høre at Norwegian ga dere en fin opplevelse også på returen. Ser at Norwegian ofte har avgang til flere norske byer samtidig fra sine destinasjoner i sør, og da gjerne på lørdager. Er det en grunn til det, billigere handling?

Det bør jo gi(om man hadde hatt common ckin, det ser det jo ikke ut til her...) bedre utnyttelse av personale. Jeg tviler vel på at DY har eget ticket office på Murcia, men i utgangspunktet ville de jo kunne kutte ned åpningstiden på dette også. Skal ikke se bort fra at man kan forhandle ned prisen noe på handling i et slikt tilfelle? Sikkert noen her som kjenner mer til dette!

Fine bilder dette her, som dokumenterer reisen godt!
Likte også SVÆRT godt naturbildene du tok med på forrige
side, slike bilder er et stort pluss å ha med på slike trip-reports
spør du meg!

Last edited:
Flott rapport. Eller så kan jeg nevne at SVG-MJV går på søndager så alt er ikke samlet på lørdagen.

Back