• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kolbotn, Seattle, Monaco, Ris, Mosjøen...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Kolbotn, Seattle, Monaco, Ris, Mosjøen...'

En time og 30 minutter til landing...snart er det danske smørbrød, frukt og "chokladbiskvi"...

Vi startet med varme nøtter, kalkun og tunfiskrull m/soltørket tomat til vordrinken. Så kom brettet med en salat og forrett bestående av palsternackcheesecake og pepperrøket laks. Her serverte de en utrolig god spansk hvitvin. Valg mellom 4 hovedretter og jeg valgte svinefilet med rødvinssaus poteter og rødkål. En australsk rødvin - kraftig og god...

To oster - en italiensk og en sveitsisk. Fortsatt rødvin...

SacherTorte, fruktsalat og kaffe til dessert og da sluttet jeg med alkohol. Men jeg tar vel et glass australsk rødvin igjen nå til de danske smørrebrød...

Var det

Dårlig
Ok
Godt
Fremragende
Eksepsjonelt

Vennligst stryk de som ikke passer!:lol

BF:cool2

Er det de nye liggesetene forresten?

Originally posted by Hurum

Blir nok langt flere som ikke sover over dammen når en har internett tilgjengelig....om det er bra eller dårlig gjenstår jo å se. Er jo egentlig tidsfordriv...eller rette og slett "kult" å kunne sende meldinger fra himmelen...hehe, men en kommer vel ikke akkurat uthvilt frem.

Det er helt klart at det blir mindre søvn... men de fleste sover jo ikke uansett, men ser på film, leser eller rett og slett kjeder seg.
Jeg tror at mange benytter anledningen på slike dagflighter som EB har i dag til å jobbe, mens andre igjen velger å kose seg med å surfe, chatte osv.
Jeg har hatt 3 turer over dammen i løpet av kort tid selv, og når det er dagflyging så er dette nesten som å sitte på kontoret.
Det eneste som mangler på SAS nå er at de får strømuttak også på Economy. Da får de et ennå bedre produkt også der bak, som blir et veldig bra USP.

Topp!!! Det er vel ingen overraskelse at jeg trives meget godt ombord. Hyggelig svensk crew - med en godt voksen ogfantastisk kvinnelig purser... Resten av crewet liker helt klart å jobbe med henne - hun er best i SAS sa en annen flyvertinne når jeg overbraktenoen spørsmål live fra Monaco og Savipix...

Det er ikke nye seter på A330 ennå - men det har ikke vært noe savn. Jeg byttet jo frivillig fra min opprinnelige booking CPH-ORD med A340 til denne ARN-ORD og A330 på fredag...

Originally posted by Bizflyer

Er det de nye liggesetene forresten?

BF

Det är bara 3 st A340 som har fått nya säten so far. EB sitter ombord på SE-REE som är en A330 ;)

Originally posted by Farmer

Det eneste som mangler på SAS nå er at de får strømuttak også på Economy. Da får de et ennå bedre produkt også der bak, som blir et veldig bra USP.

För alla som inte kan fackuttryck så räknar jag med att USP i det här sammanhanget betyder "Unique selling point"

Ang strømuttak på economy!
Jeg vil iallefall ikke ha plass til en laptop foran meg når jeg sitter i et economy sete! Men nå finnes det vel slankere mennesker enn meg da!:D
Men særlig komferabelt er det ikke!

Så heldig EB er når han reiser med SAS. Beste SAS purseren som finnes i SAS og de "gamle" setene, men savner ikke de nye...

Hadde de nye setene vært montert så hadde EB nok nektet å gå av flyet ved ankomst :p

Har ennå tilgode å føle meg kjempevel i fly...uansett selskap. Men håper det skjer en dag :)

Fikk nok inn trivselen med morsmelken... Kan ikke savne noe jeg ikke har testet... Ei hellernoen overraskelse at jeg liker godt voksne damer...;)

Originally posted by EB

Ei hellernoen overraskelse at jeg liker godt voksne damer...;)

Jo det var en overraskelse :p

Da har du ikke sett samspillet mellom meg og min svigermor...:up:

Da var også York, UK, inne. Det er vel mulig at du har landet nå, for alt jeg vet.... Ha en fin tur i USA.

jy

Kom akkurat inn i amerikansk luftrom... 50 minutter igjen!

Originally posted by Savipix

Originally posted by EB

Ei hellernoen overraskelse at jeg liker godt voksne damer...;)

Jo det var en overraskelse :p

Der ser man hva moderne psykiatri kan gjoere ...... :devot: :D

Siden du allerede er i luften, hvordan ser vaeret ut mot NY idag......?

Blå himmel og sol... 45 minutter igjen - 15 minutter til fasten seat belt.

Takk for turen...:hi2

Back