Knalltall for Rfly

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Litt overrasket over at ingen har plukket opp denne ... Men meget hyggelige tall som viser at det ER mulig å tjene penger på flyhandling ...

Røros Flyservice fikk et overskudd på 9,8 millioner kroner i 2009.

Det er en forbedring på 13,6 millioner kroner fra 2008, da selskapet noterte seg for et underskudd på 3,9 millioner kroner.

http://e24.no/naeringsliv/article3737702.ece

Men meget hyggelige tall som viser at det ER mulig å tjene penger på flyhandling ...

Nja, det er jo det. Iallefall hvis du ikke betaler dine ansatte en anstendig lønn og har levelige arbeidstidsordninger. Mange ansatte i rfs som mener akkurat dette..

Ikke ulikt ground handling her borte ... men kommer du deg inn i ledelsen, er betalingen helt grei...

Hyggelig å se sorte tall i handling!!

Rfly betaler etter tariff, men ikke en krone mer enn de behøver. Lønnen er antagelig lav for mange, men å kalle den uanstendig er å ta litt i.

Hva er vitsen med en tariffavtale hvis betaling etter denne er ansett som "uanstendig og ulevelig"?

Da burde de kanskje betale den erstatningen som datterselskapet skylder da.

Nå kan det sies mye om den saken, men det er ganske fundamentalt for investorerer i et aksjeselskap at man ikke kan tape mer enn det man har skutt inn i egenkapital.

Akkurat som at du ikke blir holdt ansvarlig for SAS' - eller endog SGS' gjeld - dersom du eier aksjer i SAS.

Nå kan det sies mye om den saken, men det er ganske fundamentalt for investorerer i et aksjeselskap at man ikke kan tape mer enn det man har skutt inn i egenkapital.

Akkurat som at du ikke blir holdt ansvarlig for SAS' - eller endog SGS' gjeld - dersom du eier aksjer i SAS.

Spiller jo ingen rolle egentlig... Ny "virksomhetsoverdragelse" i bdu, så den saken går samme runden i retten en gang til, og røros taper penger på advokatutgifter...

Men meget hyggelige tall som viser at det ER mulig å tjene penger på flyhandling...

Ja, det er jo ikke ukjent i SGH!

Og når vi ser på Bardufoss og der et eksempel på hvordan de driver butikk, er dette kanskje ikke så overraskende.

Hva er vitsen med en tariffavtale hvis betaling etter denne er ansett som "uanstendig og ulevelig"?

Nå har det vært mye snakk om totalt uansvarlige lønninger her. Er det noen som har spesifikke tall på timelønn/månedslønn/årslønn slik at vi som ikke jobber i bransjen har en ide om hva som er lønnsnivået?

Nå har det vært mye snakk om totalt uansvarlige lønninger her. Er det noen som har spesifikke tall på timelønn/månedslønn/årslønn slik at vi som ikke jobber i bransjen har en ide om hva som er lønnsnivået?

Da jeg begynt å arbeide i Norport på Flesland i 2007 var lønnen 104,50 kr.

mod note
Dette er IKKJE ein tråd som omtalar bdu-saka.

Last edited by a moderator:
Da jeg begynt å arbeide i Norport på Flesland i 2007 var lønnen 104,50 kr.

Begynnerlønn i Røros, og vel minstelønn etter tariff nå i 2010 er meg bekjent omkring 133,50 pluss skifttillegg, hvilket gir over 20 000 brutto uten skifttillegg. Lavt, men neppe uanstendig eller lavere enn andre lignende yrker.

Begynnerlønn i Røros, og vel minstelønn etter tariff nå i 2010 er meg bekjent omkring 133,50 pluss skifttillegg, hvilket gir over 20 000 brutto uten skifttillegg. Lavt, men neppe uanstendig eller lavere enn andre lignende yrker.

Meg bekjent så ligger NpH ca 10kr/timen over dette i begynnerlønn, dette gjelder stuersiden.

Back