Historisk underskudd for SAS

C130

ScanFlyer Gold
SAS med historisk underskudd på mer enn 10 milliarder kroner.

Fra E24:
Ved utgangen av oktober måned hadde selskapet bokført inntekter for året på 20,5 milliarder svenske kroner, ned fra 46,1 milliarder året før.
Resultat før skatt og engangseffekter endte på −8,62 milliarder, ned fra 786 millioner året før
Resultat før skatt endte på −10,2 milliarder (-10,6 milliarder norske kroner), ned fra et overskudd på 794 millioner året før.

https://e24.no/boers-og-finans/i/we...foer-skatt?referer=https://www.aftenbladet.no
 
Det var voldsomme greier. Har ikke regnet så mye på det på forhånd, men dette må bli tøft å hente inn igjen.

Spent på hvordan børsen går i dag. Har ikke SAS aksjer nå selv, men har hatt 3 kjappe gevinster på rad med å spekulere i raske kjøp og salg på nyheter. Det er jeg vel ikke helt alene om hvis man ser på handelen som foregår, og at børsverdien virker alt for høy. Har igjen ikke giddet regne på flyaksjene, men et raskt blikk tilsier at jeg strengt tatt ikke behøver.

Tallene til side... Håper virkelig det finnes en modell å dra SAS igjennom denne knipen altså. Vi trenger dem mye mer enn vi trenger at Norge deles mellom Wizz og Ryanair.
 
Det var voldsomme greier. Har ikke regnet så mye på det på forhånd, men dette må bli tøft å hente inn igjen.
.......

Tallene til side... Håper virkelig det finnes en modell å dra SAS igjennom denne knipen altså. Vi trenger dem mye mer enn vi trenger at Norge deles mellom Wizz og Ryanair.

Det blir ikke hentet igjen og var jo derfor SAS nå i høst hentet inn 14,5 mrd i ny egenkapital. Og det er også delvis svaret på hvordan de skal komme gjennom krisen
 
Det blir ikke hentet igjen og var jo derfor SAS nå i høst hentet inn 14,5 mrd i ny egenkapital. Og det er også delvis svaret på hvordan de skal komme gjennom krisen

Jo jeg så det, men det kommer jo ikke til å stoppe her? Hele jule og vintersesongen kommer vel til å gå i bøtta også. Vil det komme nye 10 mrd, eller hva de vil måtte trenge?
 
Jo jeg så det, men det kommer jo ikke til å stoppe her? Hele jule og vintersesongen kommer vel til å gå i bøtta også. Vil det komme nye 10 mrd, eller hva de vil måtte trenge?

Disse 14,5 skal jo dekke dette, og ta dem gjennom 2021
 
Ja dette var et SVÆRT underskudd. Nesten så de burde vurdere å søke konkursbeskyttelse i Irland...via sin virksomhet SAIL;)
 
Nesten 4 milliarder av dette er vel nedskrivning av verdi av bruksrett på leasede fly, og her har de vel også tatt tap frem i tid også?
 
Back
Top