Knall Punktlighet på OSL - Røros

Re: Knall Punktlighet på OSL - Røros

Etter å ha lest de siste innleggene er jeg ganske sikker på at dere er inne på ting dere egentlig ikke har så mye greie på.....

De siste lørdagene har vært veldig bra, mener nu jeg!

Etter å ha lest de siste innleggene er jeg ganske sikker på at dere er inne på ting dere egentlig ikke har så mye greie på.....

Å? Er ikke du current med CTOT på tåkelandingene dine? :D

Last edited:

Hva er ctot?

The CFMU issues delays by means of a CTOT (Calculated Take-Off Time), also known as slot time or simply slot. The slot is actually a period of time within which take-off has to take place - in Europe (Eurocontrol) it is defined between -5 and + 10 minutes from CTOT. The aircraft is required to be at the runway, ready for departure at its CTOT, the leeway is for air traffic control to integrate the aircraft into the other traffic.

If a slot is missed (or if it is already certain in advance that it will be missed), CFMU assigns a new one. A different aircraft which has a slot because of the same regulation may be issued an improvement on its slot to make use of the newly available capacity. The slot and any revisions are communicated to the aircraft operator as well as the air traffic control unit at the departure airport via a special network called AFTN.

It is perhaps surprising to some, that a delay in Istanbul may be incurred because inclement weather is expected at the destination in London, 3 hours later, even though the weather in Istanbul is good and there is no congestion. Blaming a delay on the departure airport or the airline is often not correct. Capacity limitations of the airspace between the two aerodromes, in the en-route segment, can also be a reason for delays.

Etter å lese den kommentaren der er jeg ganske sikker på at du er inne på ting du ikke har så mye peiling på...

Etter å lese den kommentaren der er jeg ganske sikker på at du er inne på ting du ikke har så mye peiling på...

Nå er jeg jaggu spent... Jeg skjønte hva TCAS siktet til, så nå skal det bli spennende å høre hva du sikter til?

Please do share...

Hvis alle charterne til Norwegian.se er med her så trekker nok de ned on-timen en hel del, har slitt masse med crewrest bl.a.

Mulig jeg sporer litt av nå, men skitt au:

Jeg la merke til nå sist tirsdag kveld at PIA (med 777) hadde avgangstid 1750. Jeg og en kompis hadde krabbet oss opp på "vollen" ved den østre banen og hadde derfor panoramautsikt bort på PIA. Når klokken ble 1805 og den fortsatt stod ved gate med trapp på en dør, og bagasjebånd på en lasteluke så måtte vi bare inn via mobilen på OSL.no og se om det var noen ny avgangstid. Vi ville jo gjerne få med oss avgangen før vi dro derfra. Og da står den som "avreist 1748".

Det får være opp til hver enkelt å tro hva man vil om gummiklokker, fjusk, feil osv :)

Dubrovnik maskinen er konstant forsinket. Om sommeren er også ruteprogrammet strammere noe som får større konsekvenser ved teknisk og andre forsinkelser.
Denne sommeren blir nok betydelig bedre en i fjor :)

Er det noen som kan finne punktligheten for OSL Mai måned og legge det inn i denne tråden på samme oppsett som jeg brukte for April? Takk!
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=31158&highlight=punktlighetsstatistikk

Dubrovnik maskinen er konstant forsinket. Om sommeren er også ruteprogrammet strammere noe som får større konsekvenser ved teknisk og andre forsinkelser.
Denne sommeren blir nok betydelig bedre en i fjor :)

Er det noen som kan finne punktligheten for OSL Mai måned og legge det inn i denne tråden på samme oppsett som jeg brukte for April? Takk!
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=31158&highlight=punktlighetsstatistikk

Intranet.osl har jeg ikke, men alle enkeltdager finner du her http://www.e-gek.net/osl/historisk/ så er det bare å finne Mai , og regne ut.

Problemet er at jeg ikke finne mai på intranett heller. Vet ikke om de har glemt å legge det ut og søkefunksjonen er helt håpløs...

2008 DY 15" SK15"
Jan 66,5 78,3
Feb 70,8 72,2
Mar 75,1 78,3
Apr 86,4 89,2
Mai 86,5 89,5

Så er det bare å regne litt på Tirsdag da, tror diff' er større for Juni

osl-sk-dy-day.png
Hva plager DY på OSL i dag 23% ?

Ikke bra:exclaimation Har desverre følelsen at det kan bli noen slike dager i sommer. Med underbemanning i Rfly og fulle fly med bagasje oser det GL av. FlyNordic var forsinket inn til SVG i dag med 20min GL ut fra OSL og det var ikke mer enn 649kg bag ombord. DY sliter vel også en del med tekniske problemer om dagen ref. besøk av MD83 fra Norwegian.se på Sola i dag.

Back