Knall Punktlighet på OSL - Røros

apron

ScanFlyer Blue
Knall Punktlighet på OSL - Røros

Etter drift i kun 11 dager leverer Røros 19/11 årets 8de beste dagsresultat. Kan ikke påstå annet enn at trauste Røros definitivt leverer :D

Personelig mener jeg at dette er et varsko til handlingbransjen med tanke på aktører og medarbeidere som har en "hvileputementalitet". Wake Up! Ground Handling is not Rocket Science;)

Gratulerer til røros;)

Dato From Avganger Punktlighet
19. nov. OSL 70 94,3 %
3. nov. OSL 34 97,1 %
27. mai. OSL 48 95,8 %
30. apr. OSL 58 96,6 %
21. apr. OSL 36 94,4 %
13. mar. OSL 61 96,7 %
18. jan. OSL 57 94,7 %
15. jan. OSL 53 94,3 %
4. jan. OSL 56 96,4 %

Re: Knall Punktlighet på OSL - Røros

Det er jo veldig bra. La oss håpe det fortsetter, og at vi kan fortsette med hyggelige tall levert av Røros Flyservice AS :nor :nor :nor

Kjenner noen årsaken til at det er slot inn til OSL i dag? er det tåke el. andre spesielle forhold?

NRK meldte om tåke og noen forsinkelser som følge av dette, både hos SAS og Braathens .. eh, jeg mener SAS og Norwegian.

Jeg kan bekrefte tåkeproblemet i dag ja.
Jeg reiste med Norwegian som skulle gått 0850, men ble seint ute pga. seint innkommende fly pga tåken. Det så ut til å ha gått rimelig greit tidligere på morgenen, men problemene kom vel fordi innkommende fly ble forsinket.

Dette kom oppå at jeg fikk en ikke-planlagt overnatting på OSL siden en rullebane på LHR var stengt en periode i går kveld og min SK-flight ikke kom til OSL før 23:30.
I tillegg ble SAS-avgangen min i dag tidlig kl. 0900 kansellert, og det var årsaken til at jeg gikk til DY som hadde ledig plass, så jeg tok dem i stedet!

:-) VC-10

Skal vi ikke slutte å kaste oss over Røros nå?

Alt er ikke de sin feil, det er som dere alle vet mye mer som spiller inn. Jeg er veldig fornøyd med Røros. De har fått tilbake smilet i asiktet blandt sine ansatte :)

Last edited:

Alt er ikke de sin feil, det er som dere alle vet mye mer som spiller inn. Jeg er veldig fornøyd med Røros. De har fått tilbake smilet i asiktet blandt sine ansatte

...vet ikke helt hva du sikter til nå.. Denne tråden er hvertfall fri for angrep så langt..:o

Leverte cargo til Røros gutta i går. Og de jeg snakket med var veldig positive.
Har nye oppdrag til de i dag, og det er ikke de sin feil i dag om det blir tøft.
S T Å P Å R Ø R O S-

Alt er ikke de sin feil, det er som dere alle vet mye mer som spiller inn. Jeg er veldig fornøyd med Røros. De har fått tilbake smilet i asiktet blandt sine ansatte :)

Vel nå ja.. De jeg har snakket med synes det løper og stresser for mye. Men jeg som de tror det kan bli bedre.. de driver og kurser 15 stk helt nye nå om dagen. + at de har sendt mange på lastekontroll og startup kurs, også skal de samme på pushback og towing kurs.

Eneste jeg ikke liker er det siste.. kan ikke finne på og sende ferskinger til og taue fortidlig.. Heller ikke taue egentlig.. Men klarer de og luke ut de som skjønner hva det går ut på så er det jo bra :)

I går hadde vi en veldig bra dag. I dag ligger det meste etter rute og begynte idag tidlig med forsinkede ankomster og slot på mange ruter ut. Med korte bakkeopphold klarer en da ikke å ta dette inn igjen utover dagen. Polen hadde også marginalt vær tidligere idag og har forsinket de fleste fly som skal innom der.

Forbanna tåke! Kan det ikke heller bare snø om natta også la det bli liggende. Mye bedre med snø på bakken enn is. Og tåke gjør alt mye værre for alle. Huff.. Ser ikke nabo huset ut av vinduet på stange en gang nå.. så da vil jeg ikke tenke på hvordan det er på gardermoen.. Plutselig står det et fly på gate, det har jeg opplevd før..

Knall Punktlighet på OSL - Røros , ja vel ? 40% og Konkurenten ligger på 81%

Nytter ikke bare med "stå på gutta, dette blir fint"

Kjos dumper dere etter --1- år som han har for vane med handlingselskaper....

Sorry.

Sorry.

Det er vel bare NP som kun har vært i ett år, ellers er det veldig stabilt på alle stasjoner.

Sorry.

Kjos har da ikke som vane å dumpe handlingselskap etter 1 år...hvor har du det fra?
Norwegian har vert kunde hos Norport handling og Røros Flyservice siden 2002 og var 4 år hos Servisair.
Har du oversikt over hvilke årsaker som er brukt som delaykoder idag på OSL?
Tror ikke du vet det siden du kom med denne lite gjennomtenkte kommentaren :angry:

Sorry.
Igjen viser DY kompleksene seg ,,,,,,,
Hadde SAS gjennoført alle sine flyvninger i dag, hadde nok dette gitt en mye dårligere On-Time....Men de "kniper" vekk noen avganger for så å være på rute igjen.......Ca 12 kansellering på OSL pga være og ATC ...Men, DY gjennomfører alle sine avganger, så langt :nor

Last edited:

Nei jeg har ikke peiling, jeg sitter på utsiden og observerer.
Ser 3dje handling selskapet på rundt 5 år på den største basen.

Igjen viser DY kompleksene seg ,,,,,,,
Hadde SAS gjennoført alle sine flyvninger i dag, hadde nok dette gitt en mye dårligere On-Time....Men de "kniper" vekk noen avganger for så å være på rute igjen.......Ca 12 kansellering på OSL pga være og ATC ...Men, DY gjennomfører alle sine avganger, så langt :nor

Detter har ingen ting med DY komplexer og SAS å gjøre om det er det du er på sporet av .
Jobber (kun 1 mnd til...) i en med outsourcing og det er endel med det ordet som stinker, "bruk og kast" og skvis kontrakter , sla , ola så langt
at man ikke kan levere varene , ikke hyggelig for noen

Nei , dette har ikke noe med noe sas vs dy å gjøre

Det har med MI-5 kontrakter å gjøre...

Back