Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Når avgjørelsen er utsatt til oktober, tyder det jo på at det er bevegelse her!
Ifølge Nordlys på papir (på torsdag tror jeg det var) er diskusjonen om rutens fremtid utsatt til oktober. Forøvrig ble det antydet at det ikke var belegget på ruten som var for lavt, men at yielden var noe lav.
Hurtigruten, som DY mener burde ha stått for en større del av bookingen, skyldte til dels på DYs uforutsigbare prisfastsettelse. Dette medførte at det var vanskelig å lansere faste priser, prisene varierte rett og slett for mye. Av den grunn er det visstnok en god del reisende som istedenfor reiser via OSL med SAS.
Burde jo være mulig for Hurtigruta og DY å komme frem til faste priser som gir den nødvendige forutsigbarheten.
Min erfaring, etter å ha reist en god del ganger med denne ruten, er at flyene jevnt over er nokså fulle. At yielden er lav kan jeg også tro, selv om jeg har vurdert direkteavgangen flere ganger, men slått det fra meg fordi prisene lå på et sted mellom 1500 og 2000 en vei. Da blir det fort rimeligere å fly med f.eks. SAS. Jeg har vel max betalt 1000kr en vei, og vært så langt nede som 278,-. Etter påske reiser vi LGW-TOS for knappe 1600,- inkl seter og baggasje og kredittkortgebyr for 3 voksne (nuvel, det sitter langt inne å kalle en 12 åring voksen, men i denne sammenhengen er han regnet som det) og 1 barn - ikke dyrt det.....
At prisene varierer veldig mye er vel en kjent sak også fra de fleste andre flyselskap, men det burde være mulig for DY å operere med noenlunde faste priser (innenfor rimelighetens grenser iallefall) overfor en partner som Hurtigruten.
Hurtigruten nøyer seg ikke lenger bare med å fly inn vinterpassasjerer med rutefly fra England og Tyskland.
Fra neste vinter starter Hurtigruten egne charterflygninger fra Gatwick utafor London til Tromsø.
Det betyr flere vinterturister og forutsigbare priser for passasjerene.
det var visst ikke helt godt samarbeid mellom DY og Hurtigruten....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.