KLM - Royal Dutch Airlines (A330)

he he skrivefeil. Enten skulle de ha brukt å eller aa

Uansett så sier KLM at de blant annet gjør dette for å hedre sine mange danske kunder

Denne er kliss ny, ble levert KLM 9. mai og hadde sin første komersielle flight lørdag 12. mai til Dammam og Doha.

Synes forøvrig KLM fargene kler 332'ern meget godt, nesten like godt som 772 :)

Det er vel ikke verre enn at vi ikke klarer å skrive den nederlandske bokstaven "ij" riktig, er det vel? Den siste bokstaven i KLM er ikke "j", men "ij" som uttales "ei". I gammel rettskriving var den "y" som vi kan se på gamle bilder av KLM-fly.

Etter snart 40 år med flere språk hisser jeg meg mer over at nordmenn ikke kan skrive norsk enn at utlendinger ikke kan det (eller dansk).

Originally posted by LN-KOG

Den siste bokstaven i KLM er ikke "j", men "ij"

Jeg trodde nå at siste bokstaven i KLM er M jeg da?

(Jeg er for ordens skyld ikke medlem av KDL - forkortelse for Norges Dysleksiforbund)

BF:cool2

Originally posted by Bizflyer

(Jeg er for ordens skyld ikke medlem av KDL - forkortelse for Norges Dysleksiforbund)

Jepp, nederlandsk har mange ord nordmenn forstår med en gang;: luchtvaartmaatschappij. Jeg visste ikke at ij ble regnet som en egen bokstav, man lærer noe nytt hver dag.

Et nederlandsk ord som er lett å skjønne er Instapen. Det sier det meste, spesielt når man reiser på økonomi :cool2

Den satt -KOG!
Du må ikke la deg opphisse så mye at du går i fella selv!:D
Fikk du forresten min PM?

Originally posted by Desk pilot

Et nederlandsk ord som er lett å skjønne er Instapen. Det sier det meste, spesielt når man reiser på økonomi :cool2

Overstapen er også fint synes jeg, da er det skikkelig fullt. ^_^

Men for å være litt "seriøse", smak litt på ordet Schiphol og tenk Nederlansk historie....

Originally posted by jb1

Originally posted by Desk pilot

Overstapen er også fint synes jeg, da er det skikkelig fullt. ^_^

Yes og da må man Uitstapen!!

Det neste flyet skal vissnok hete Jungstorget - Oslo

Det neste flyet skal vissnok hete Jungstorget - Oslo

Det finnes da andre plasser i Oslo som fortjener ett navn enn det hølet der

Siden Someone fremstår som overklassens representant her, ville det vel passe bedre med et fly som heter Holmenkollåsen eller noe slikt??

Siden Someone fremstår som overklassens representant her, ville det vel passe bedre med et fly som heter Holmenkollåsen eller noe slikt??

Hva med Blaerum Flyer? :colgate:

(PS! Er ikke på heksejakt på noen av medlemmene.)

Siden det må være plasser (kan en park regnes som en pless) tenker jeg mer på Eidsvollsplass, Slottsparken eller Frognerparken....tror Frognerparken får min stemme.

Solliplass utgår pga Indeks-huset som er stygt som juling, Egertorget er fullt av tiggere, Stortorvet er stusselig.

Men det skulle vært byggninger for da kunne Akershus Festning vært brukt

Back