KLM og utfasingen av MD-11

Re: KLM begynner utfasingen av MD-11

Det staar at dager naar MD-11 opererer til Dubai varierer, men er det noen oversikt over dette? Dubai passer bedre i reiseplanene enn Canada for 2014. Jeg maa proeve denne maskinen foer den forsvinner.

-KCH og -KCI sendes nå til Victorville, CA for scrapout. (Dessverre) PH-KCI hadde sin siste flygning ATL-AMS den 15/9. Neste ut er -KCF i slutten av Oktober.

Gammel quote, fra 2012, så er dere advart... :p

PH-KCI er den MD11 jeg med sikkerhet kan si jeg har flydd. Den hadde navnet "Mother Teresa" og jeg husker veldig godt jeg gikk av flyet i AMS og kikket på flyet og mamma forklarte meg hvem Mor Teresa var. Dette var en gang mellom 1996-2001. Tror ruten var MEM-AMS, men noen glupe forumhoder kan helt sikkert si om MD11 noen sinne har flydd den ruta :)

KLM fly denne ihvertfall med rute nummer KL 626 i 1996 og 2000, i følge logger på airfleet.net.

PH-KCI var mellom 15.12.95 til 21.08.98 registert i Brasil på selskapet VASP.

Besøgte i november 1996 MD fabrikken, og tog dette foto af sn 612 PH-KCK
/T
picture.php

Skal fly MD-11 i februar AMS-SFO. Blir en lang tur men skal bli godt å få fløyey MD-11 før det et for sent. Fra før har jeg kun DC-10 av 3-hullere.

Gammel quote, fra 2012, så er dere advart... :p

PH-KCI er den MD11 jeg med sikkerhet kan si jeg har flydd. Den hadde navnet "Mother Teresa" og jeg husker veldig godt jeg gikk av flyet i AMS og kikket på flyet og mamma forklarte meg hvem Mor Teresa var. Dette var en gang mellom 1996-2001. Tror ruten var MEM-AMS, men noen glupe forumhoder kan helt sikkert si om MD11 noen sinne har flydd den ruta :)

KLM625/626, AMS-MEM-AMS ble operert med MD11 før Delta tok over :)

KLM MD 11 snart historie

Så er vi inne i 2014,året der KLM skal fase ut sine siste MD11er.
Snart er disse flotte maskinene historie-en epoke er over.Planene var vell i utgangspunktet å holde de i drift til 2016-men utfasingen har nok eskalert.
Etter alt å dømme skal de siste to flightene gå fra henholdsvis Toronto og Montreaal i Canada-Lørdag 25 Oktober 2014-tilbake til Amsterdam.
Noen som vet om KLM vil legge opp til noen sermoni for disse flightene..?? Og evt hva..??
Alle opplysninger rundt dette vil mottas med takk da skibenten allerede er booket på siste flight.

Etter 25 oktober 2014,som skal være last flight for MD 11-er oppsettet videre fra Montreaal med A330.
Kan dette endre seg..??

Skal fly MD-11 i morgen til SFO. Skal bli bra å få logget den før det er for sent. :colgate:

Pr nå tyder alt på at Lørdag 25 oktober blir siste flight fra Montreaal til Amsterdam.
Dette er en dato som har vært lenge satt som siste flight for MD11.
Bilett er iallefall sikkret for min del.....

KLM flyr også fra Toronto med MD11 den 25.10 kl 1735 med ankomst Amsterdam den 26.10 kl 0545. Sammen med avgangen fra Montreal blir dette de to siste MD11 flyvninger. Løp og kjøp:up:

Det planlegges viisstnok en event i AMS i forbindelse med utfasingen, så det er ikke sikkert man behøver å reise langt og fjernt for å fly MD11 til høsten.#MD11DO

Da er PH-KCC på vei til huggeren. Bare fire MD-11 igjen i passasjertrafikk da, alle hos KLM

MD Douglas MD-11 48557 569 PH-KCC KLM ferried 07apr14 AMS-SBD in basic cs

Back