KLM goes retro!

Morsomt - men ikke på langt så nær pen som den fra Air France.

Kanskje ikke så pen og stilig som AFs retrojet, men den var i alle fall knalltøff!

Poenget med retro er at de skal gjengi fargeskjemaet slik det en gang var. Der har KLM lykkes bra med.

Her er et Electra-bilde og en DC-8 tatt av legendariske Mel Lawrence tidlig på 1960-tallet.

Poenget med retro er at de skal gjengi fargeskjemaet slik det en gang var. Der har KLM lykkes bra med.

Her er et Electra-bilde og en DC-8 tatt av legendariske Mel Lawrence tidlig på 1960-tallet.

Enig med sistnevnte taler :)

KLM har lyktes bra, det har også LH, Finnair og Air France gjort.
Se etter Air France bilder fra 1950-tallet, det er det skjemaet de har valgt, og der var registreringene like store som på den A320 de har malt som retro.

Så et annet poeng fra oss er at noen hadde flottere design enn andre for mange år siden også...

Synes godt om de lidt "støvede" blå farver som denn KLM B737 har, dog synes jeg ikke
de er sluppet så heldigt igen fra bemalingen omkring cockpit...Kan dog se fra billederne
af L188 og DC8, at der så nu er 3 forskellige variationer.
men alt i alt synes jeg godt om den...og den tager sig helt sikkert bedre ud i sol, frem for det tågedis som var da billedet blev taget
Hilsen
Ole

Alt var mye bedre under krigen?

Noe var til og med bedre før krigen. Det såkalte framskrittet er ikke alltid like bra.

En bensinstasjon fra 1938:

asmaraarchitecture01.jpg

800px-Fiat_Tagliero_Building_-_Tivedshambo_2008-10-30.jpg

En bensinstasjon fra 2008:

0.414

Jeg vet hvor jeg ville handlet...

Den har nok det på den andre også, men vinkelen lurer deg litt. Det er en veldig liten svart flekk, det der.

Ja, den var fin den. Men jeg er mer opptatt av det som er inne i flyet. Og da jeg fløy et gammelt 747 Cargo variant med KLM fra KUL til AMS så satt jeg å hatet hele veien for det var trangt om plassen, ingen personlig TV skjerm osv. Så en kan del kanskje si at det også var retro...eller old fashioned iallefall ;)

Back