KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Re: KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Tror Røros legger en god del prestisje i å få dette til - og tror også de jobbet hardt for å få kontrakten (med mange på kurs og opplært i Codeco-load sendt til andre RF-stasjoner for training) - så ingen grunn til å tro det ikke skulle gå nogenlunde bra.

Da skal kontraktene for BGO og SVG være klare også, der blir det ingen endringer i følge det jeg har fått opplyst.

Tror at de tar oppgaven fornuftig til verks, men husk; dette er to selskaper som
har større konsept enn "lille" DY har... Lykke til, Rfly.
(Tenker ops-mgr hoppa høyt i taket da kontrakten var i boks, kjenner jeg han rett :colgate: )

Vi skal vel ikke glemme at Rfly allerede håndterer KLM, selv om operasjonen på Gardermoen er betydelig større. Dette regner jeg med går bra.

Hva vil tapet av denne handlinga ha å si for bemanningen i SGS?
Stuerne har visstnok allerede fått beskjed om at omkring 40-50 årsverk skal bort omkring september/oktober - men dette handler vel forsåvidt ikke bare om AFKL - men om konturene generelt... Oppsigelser blir det nok for sure også på trafikkavdelingen...

Stuerne har visstnok allerede fått beskjed om at omkring 40-50 årsverk skal bort omkring september/oktober - men dette handler vel forsåvidt ikke bare om AFKL - men om konturene generelt... Oppsigelser blir det nok for sure også på trafikkavdelingen...

Jeg føler med de stakkarene! Jeg er faktisk glad jeg sluttet tidsnok.

en liten rettelse!sgss på osl skal kvitte seg med 90 årsverk fra 1,.okt som tilsvare ca 110-150 stillinger dette kun bakkemannskap,insjekk\gate kommer i tilegg, maange folk som må gå hr,og da blir de som alltid de med minst annsinitet

Mail er sendt ut til trafikk på OSL om at omorganisering og at man vet mer om bemanningsbehov og oppsigelser i August - men foreløpig ingenting klart ang. trafikk. Personlig blir jeg _svært_ overrasket om det ikke blir en god mengde oppsigelser - og ikke bare som følge av ovennevnte kontrakt..

Dette blir jo en fulstendig avsporing, kanskje dette bør skilles ut i en egen tråd.
Men det er vistnok knapt om folk i SGS allerede nå så jeg syns det er rart mann skal kutte ned så kraftig. Det er ordentlig kjipt!

Ja, la oss droppe det temaet her. Hvis noen har mer å si om det, så får dere opprette en ny tråd. Som sagt - det vil bli gitt mer info i august.

I KRS er det vel også Røros som har handlingen av KL.

Det er BGO og SVG hvor WF tidligere hadde KL. Hva som skjer er vel fortsatt uvisst.

Det er BGO og SVG hvor WF tidligere hadde KL. Hva som skjer er vel fortsatt uvisst.

Som jeg skrev i et innlegg på side 12 er kontraktene for BGO og SVG klare og der blir det ingen endring med et første. SGS har fått fortsette handlingen av KLM.

Lenge siden sist, men;
hva er siste nytt vedr. KL/AF handling i Norge?

- Handling avsluttes 27sep hos SGS og starter med RFLY på mandat 28sep?
- Hva skjer SVG/BGO/TRD/KRS?

Antageligvis har vel Rfly på TRD&KRS handling fra før?
Men hva er status på SVG&BGO?

Blir mandagen spennende for Rfly ansatte på OSL?

Lenge siden sist, men;
hva er siste nytt vedr. KL/AF handling i Norge?

- Handling avsluttes 27sep hos SGS og starter med RFLY på mandat 28sep?
- Hva skjer SVG/BGO/TRD/KRS?

Antageligvis har vel Rfly på TRD&KRS handling fra før?
Men hva er status på SVG&BGO?

Blir mandagen spennende for Rfly ansatte på OSL?

Nok en gang, siden det virker som ikke alle har fått det med seg.

Det blir INGEN forandring i handling av KLM i Bergen og Stavanger. SGS har fått fornyet kontrakten på disse stasjonene

I Oslo går som kjent AF/KLM til Røros Flyservice. De har hatt handlingen på KLM i TRD og KRS i flere år allerede.

Back