KLM B777-300. Forferdelig trang?

C130

ScanFlyer Gold
Jeg ser på Seatguru og på KLM sine sider at KLM 777-300 har 3-4-3 konfigurasjon bak.
Blir ikke dette forferdelig trangt?
KLM trykker inn 425 passasjerer i denne, mot +/- 350 hos de fleste andre.
De fleste har da 3-3-3 konfig bak.
KLM har også 3-3-3 i sine 777-200

Spørsmålet sier vel egentlig seg selv!
Ikke noe jeg hadde satt rompa mi i iallefall!

AF trykker også 3-4-3 inn i sine 777
KL planlegger visst 3-4-3 også i sine 772.

BF:cool2

Har vært oppe en del ganger før. 777 er konstruert for både 9 og 10 i bredden, mye (alt?) av bredden på det ekstra setet knipes inn på midtgangene. Så lenge setebredden på -200 og -300 er lik, så blir det jo mer det innestengte med fire i bredden som spiller inn.

EK har også 10 i bredden på sine B777, og jcnorway testet vel den uten å klage for et par år siden.

EK har også 10 i bredden på sine B777, og jcnorway testet vel den uten å klage for et par år siden.

Har også flydd med Emirates 773ER med 10 i bredden, og tenkte egentlig aldri over at det var trangt i det hele tatt. Så er nok noe i det som sies lengre opp, at det knipes inn på midtgangene i så fall.

Jeg ser på Seatguru og på KLM sine sider at KLM 777-300 har 3-4-3 konfigurasjon bak.
Blir ikke dette forferdelig trangt?

Nei. Jeg har riktignok kun prøvd det hos Air France, men setene er vel de samme.

Midtgangen er merkbart smalere, men jeg synes litt bedre plass til knærne og seter som jeg satt godt i gjorde det til en behagelig opplevelse.

Vel, KLM suger uansett - i følge min datter...

Men Air Canada har 1+1+1+1 på sine 777. Det har også Jet Airways. Veldig behagelig. :p

Men litt seriøst: Jeg synes KLM er trange åkke som og unngår dem der det er mulig.

Et par kollegaer fløy med KLM 77W og 772ER fra AMS til KUL. De var ikke spesielt imponert over plassen. Selv valgte jeg å stå over, og heller velge en anne reiserute ;)

Kan skrive under på at KLM sine 772 er langt bedre enn storebroren.. Makan til trangt fly (773) har jeg aldri opplevd!

Derimot EK sine 773, satt på bakerste rad, 2 seter i bredden, god plass til setet på siden av, og god plass i midtgangen. Aldri sittet så godt på ett fly før jeg!

Et par kollegaer fløy med KLM 77W og 772ER fra AMS til KUL. De var ikke spesielt imponert over plassen. Selv valgte jeg å stå over, og heller velge en anne reiserute ;)

Flyr man AMS-KUL, så velger man selvfølgelig MH-operert flyvning (MH017/KL4103). Ofte til samme pris som med KL-metall!

But I digress...

Generelt sett lenge siden jeg har blitt imponert over plassen ombord i noe fly, helt uavhengig av seter...

Flyr man AMS-KUL, så velger man selvfølgelig MH-operert flyvning (MH017/KL4103). Ofte til samme pris som med KL-metall!

But I digress...

Ja, men det er ikke alle som vet forskjell på KL og MH... Og da ender man vel ofte med det selskapet man har hørt om tidligere.

Fløy med KL endel før, men ble lei av å måtte lære meg å gå på nytt etter hver long-haul, så nå flyr jeg andre selskap. Speielt 747 combi var et mareritt.

Fløy med KL endel før, men ble lei av å måtte lære meg å gå på nytt etter hver long-haul, så nå flyr jeg andre selskap. Speielt 747 combi var et mareritt.

KLM har ganske forskjellig setekonfigurasjon og 747 kombi er vel ikke spesielt relevant for de nye setene deres på 777?

Ser at SeatGuru angir en tomme mindre pitch på KLM enn Air France, som jeg har prøvd. Jeg er litt usikker på hvor mye det utgjør for følelsen, men jeg synes uansett ikke at setebredden er dårlig.

Spørsmålet sier vel egentlig seg selv!
Ikke noe jeg hadde satt rompa mi i iallefall!

BF:cool2

Grunnen til at jerg spurte var at jeg skal til KIA og retur fra DAR i februar.
Av og til setter de opp 773 og av og til 772 på denne ruta ser jeg.
Så jeg lurte egentlig på om det var verdt pengene å oppgradere til comfort.... ?

Setebredden er vel den samme på comfort? Så det er benplassen det eventuelt er verdt å oppgradere for.

Grunnen til at jerg spurte var at jeg skal til KIA og retur fra DAR i februar.
Av og til setter de opp 773 og av og til 772 på denne ruta ser jeg.
Så jeg lurte egentlig på om det var verdt pengene å oppgradere til comfort.... ?

Se mitt sitat fra min datter som fløy AMS-JRO og JRO-AMS. Det var verre å fly KLM enn å bestige Kili.

Se mitt sitat fra min datter som fløy AMS-JRO og JRO-AMS. Det var verre å fly KLM enn å bestige Kili.

Jeg har flydd en del KLM. Det er jammen mye enklere å bestige Kilimanjaro enn jeg hadde trodd. Rent ut behagelig til tider.

Fløy med 772 (KLM) t/r Atlanta i august. Må si jeg ikke var kjempeimponert over plassen. Ble reddet av at jeg hadde sete ved midtgangen og kunne strekke bena litt ut i midtgangen når det var rolige perioder ombord. Vindusplass blir ikke så viktig da....

Back