KLM/AF eller BA til Asia?

Espirit

Newcomer
Jeg holder på å planlegge bryllupsreise 1.1.2015, og turen går mest sannsynlig fra SVG til USM i c. Når jeg søker på billetter får jeg to to treff som frister. Det ene er AF ned, og KLM hjem igjen til ca 19k pr.pers. Her har jeg ingen status, men turen har kortere reisetid, og er ca 2k billigere enn BA (totalt). Nye C til KLM frister også. (er denne på plass i 777'en til da?)
Det andre alternativet er BA.
Her er jeg bronze i BAEC og denne turen tar både meg å min bedre halvdel til silver. Turen er som sagt litt dyrere, og det er mye venting på LHR.

Så, spørsmålet mitt blir: Hva ville dere flyfolk valgt, og hvorfor ?
 
Re: KLM/AF vs BA

Husk at du kan fly både via SIN eller BKK med BA (ifht. det med ventetid i London), og du får også opptjening på de flightene som har BA-nummer selv om det er Bangkok Airways som flyr deg BKK/SIN-USM.

Ellers er det vel en del ting bare du kan svare på som hvor mye betyr sølvkort for deg, og hvor lang ventetid i London er akseptabel.
 
Er Qatar vurdert? De har da vitterlig en businessklasse det er sving over. Antagelig bedre enn det man kommer over av hos BA/AF/KLM. Qatar er jo i OneWorld så er mulig å tjente poeng hos BA.
 
Ta en stop-over på vei ut i London, så unngår du ventetidsproblematikken. En dag i London er aldri feil. Dessuten har de champis og is i loungen:-)
 
Nye KLM C ser veldig bra ut og om det stemmer at den er på plass til da vil det trolig være meget bra!

Qatar Business er strålende (i allefall på 787).
 
Er Qatar vurdert? De har da vitterlig en businessklasse det er sving over. Antagelig bedre enn det man kommer over av hos BA/AF/KLM. Qatar er jo i OneWorld så er mulig å tjente poeng hos BA.

Blir fort relativt dyrt når hvis man skal ha gjennomgående billett fra SVG til USM sist jeg kikket på der.
 
Jeg holder på å planlegge bryllupsreise 1.1.2015, og turen går mest sannsynlig fra SVG til USM i c. Når jeg søker på billetter får jeg to to treff som frister. Det ene er AF ned, og KLM hjem igjen til ca 19k pr.pers. Her har jeg ingen status, men turen har kortere reisetid, og er ca 2k billigere enn BA (totalt). Nye C til KLM frister også. (er denne på plass i 777'en til da?)
Det andre alternativet er BA.
Her er jeg bronze i BAEC og denne turen tar både meg å min bedre halvdel til silver. Turen er som sagt litt dyrere, og det er mye venting på LHR.

Så, spørsmålet mitt blir: Hva ville dere flyfolk valgt, og hvorfor ?
Hadde det ikke vært på vinteren så hadde jeg nok valgt BA, og gjerne lagt inn en dag i London. Men januar på LHR så kan det bli snø, og med første tegn på snø så er det kaos der.

Forslaget med Qatar hørtes ikke feil ut det heller, men da må dere via en annen flyplass for å fly dem.
Men anbefaler retur via en annen flyplass enn OSL.
 
Qatar har ganske ofte 2-for-1-tilbud i business, så det kan være verdt å vente på det. Evt vente på et av de jevnlige BA-salgene, det kommer nok et i august-september som dekker din reisedato.
 
Jeg har hundrevis av timers erfaring med KL BKK-AMS-BGO og tilbake. Sort sett bare reist på feil side av gardinen (fordi jobben betaler) og det kan anbefales fordi det veldig sjelden er noe tull. Har aldri mistet bagasjen, så og si alltid on time eller early og KL-loungene på AMS er relativt allright.

Derimot er eco-setene i KL sine 777 ikke noe å trakte etter (eco+ gjør ikke saken spesielt mye bedre) og betjeningen ombord er ikke alltid like flink.

Har noen turer i C (AMS-PVG, AMS-HKG og BKK-AMS) i henholdsvis 747 og 777. Dessverre bare i de gamle setene. Betjeningen i C-kabinen er som regel svært positiv, maten er flott "prepared by TOP CHEFS" må vite. Så med de nye setene blir C-produktet til KL veldig bra og kan nok absolutt anbefales.

Så for å unngå for mye frem-og-tilbake ville jeg nok gått for ren KL på denne turen da det er et godt produkt og lite fare for kluss.

BA inkluderer jo LHR-problematikken. Og Qatar gir vel en ekstra mellomlanding. Men dukker det opp noe bra på Qatar-salg er jo det absolutt å vurdere.
 
Back
Top