• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Klistremerke på bagtag

Wf-pax

ScanFlyer Blue
Klistremerke på bagtag

Reiste BGO-TRD på fredag og oppdaget ved ankomst TRD at jeg hadde fått påklistret et merke jeg aldri har sett før😛 Noen som vet hva som er formålet med slike? V

Attachments

• DSC_0423.jpg
    DSC_0423.jpg
    74.3 KB · Views: 974
Re: Klistremerke på bagtag

Det er RFID. Brukes for å spore bagasjen som sendes inn i ankomst. Derav for å se om pri-bags kommer først.

Så hyggelig at vi har kompetanse på forumet som faktisk kan svare på slikt. Tommel opp :)

Hugsa eg såg prosjektoppgåveutlysingar på dette lenge. Artig om det blir brukt!

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Takker så mye for svar:-) Ca 10-15 pri-bags først på båndet så ser ut til å fungere da, noe det stort sett alltid har gjort på TRD :)

Takker så mye for svar:-) Ca 10-15 pri-bags først på båndet så ser ut til å fungere da, noe det stort sett alltid har gjort på TRD :)

Nuvel, da har vi forskjellig erfaring. Det er heller uvanlig at rødflik-koffertene kommer først etter min mening. Men nå må det sies at det like gjerne kan skyldes stuerne på OSL eller CPH siden pri-bagasje også må lastes INN i flyet på riktig måte.
Uansett bra at dette måles, så får man forbedret systemet.

Dette foreløpig kun et prøveprosjekt. WGH/SGH på SVG har ikke utstyr til å lese RFID-taggene. Derimot kan det være du opplever å få en sånn tag hvis du flyr f.eks. SVG-TRD.

Back