Interessant oversikt der Tommy! Du manglet bare Marriott.
Selv har jeg kort på både Marriott og Starwood, men det blir normalt bare til en overnatting i året på disse hotellene.
Minuset er som du sier at de har få hotell her på berget og i Europa forøvrig. Har bodd på Sheraton i Stockholm noen ganger, men det er jo fryktelig dyrt. Og sånn er det jo på alle Hyatt, Hilton, Marriott og Starwodd hoteller i Europa. Det er som regel de dyreste hotellrommene man finner.
Mitt inntrykk er at det i USA er lettere å finne billigere hotellrom på disse kjedene. Ikke minst fordi de har en del andre brands som er lavere priset enn 5 stjerners brand'ene deres som man stort sett finner i Europa. Og ikke minst fordi disse kjedene har hoteller "overalt" i USA og konkurransen er deretter.
Her i nord-europa er hotellbonus helt ute. Det er ikke en eneste kjede som har noe brukbart slik jeg ser det. Det er jo noe spesielt at de amerikanske kjedene har 25 stays i året for å få toppnivå, mens Choice har 50 netter for det samme. Har en kollega som har Platinum i Choice og han blir knapt lagt merke til når han kommer på et hotell han vanligvis ikke bor ofte på.
Så mitt råd til dere som reiser mye i Europa er å samle hotellbonus på flykortet og ikke i et hotellprogram!
BF

ld