Re: Klarte å karre meg til EBG i år også
Her er en liste over pros and cons ved de programmene jeg kjenner godt
Starwood
Gold - 10 opphold pr. aar for status
Preferred Level etasje paa hotellene, gratis avis, vannflasker, avis etc. 3 poeng pr dollar du bruker. Alle som har Amex Plat faar denne statusen gratis, men du faar 33% mer poeng og da jeg var gull fikk jeg faktisk oppgradering til gode rom (Ocean View hver eneste gang)
Platinum - Oppgradering til beste rom ved innsjekk, inkludert suiter. Eneste program som gir deg suiter dersom det er ledig som skriftlig benefit. Like mange poeng som Gold. Tilgang til hotellets lounger faar du selv om du ikke faar oppgradering dersom det er fullt. Loungene i Asia har god frokost, fin kveldsbuffet og gratis alkohol. Dersom loungen er stengt, faar du gratis frokost voucher. Gratis tilgang til health club, der det koster. 500 poeng extra pr. stay, men kun 3 poeng pr dollar du bruker akkurat som gull. Kun 2 hoteller i skandinavia. Fordelen med Starwood er at er det et rom til salgs paa hotellet, kan du ta ut bonusnatt. Mange tilbud hele tiden gjoer at det droesser inn poeng. Trikset: De inviterer ofte til double stay tilbud, saerlig dersom du er gull. Det vil si at du ikke trenger 25 stays/opphold for aa faa plat. Eksempel: Akkurat naa har de en kampanje for alle medlemmer der du kan velge bl.a. double stays ut aaret fra september. Har du 10 stays i perioden, faar du 20.
Hyatt
Platinum 5 stays. "alle" har Platinum sies det, men naar jeg var Plat, fikk jeg alltid flotte rom. 25% mer poeng faar du som Plat. Meget enkelt aa naa dette nivaaet, men lite benefits.
Diamond 25 stays. 35% mer poeng som Plat. Ikke oppgradering til suiter paa papiret, kun Regency Club Level rom. Jeg faar ofte suiter uansett. Gratis frokost til alle Diamonds, gratis internet, vann, bruk av lounge som Starwood etc etc. Hyatt har mange meget gode hoteller og de har utrolig mange kampanjer (sjekk websiden) De kjoerer ogsaa double stays for foerste gang i aar. Lettere aa faa en haug med poeng hos Hyatt enn Starwood. Akkurat naa har de en Stay 2 nights, get 1 free. Saa jeg bor naa 6 netter i MSP for 110 dollar natten og casher inn 3 netter paa Park Hyatt som koster 600-800 dollar natta. God deal i min bok. Nar i tillegg Hyatt i MSP har 2000 ekstrapoeng og de betaler 2000 ekstrapoeng paa denne kampanjen pr. 2 netter dersom du betaler med Mastercard, vokser balansen raskt..
Hilton
Hadde gullstatus der, krevde 16 stay i aaret, soelv er 5 stay. Gullstatus gir deg gratis frokost paa alle hotellene som viktigste del. Meget god betaling i poeng for double dip konseptet. Full pott i Hiltons program + 1000 poeng pr natt paa BMI kontoen frister. husker lite, men fikk gode rom, men aldri suiter.
Har kun soelv der naa og bor sjelden paa Hilton, men noen gang maa man.
Bakdelen er at ingen av disse programmene har mange hoteller i skandinavia.