At en mann i hans stilling og stand flyr ti timer i kjipeklasse kvalifiserer ihvertfall ikke til noe sleske-stempel, spør du meg.
Vel, han kom nå til Rygge i en JAS Grippen, så han har vel sine mindre miljøvennlige svin på skogen han også

At en mann i hans stilling og stand flyr ti timer i kjipeklasse kvalifiserer ihvertfall ikke til noe sleske-stempel, spør du meg.
I den forbindelse burde det vel nevnes at flesteparten av Scanair-julebordsgjengen ankom på diverse selskapers First- og Business-klasser ..
Kommer nok til å kjøpe meg en kopp kaffe mellom Oslo og Trondheim 9. juni når jeg skal ut å fly DY til bartebyen...(...dagen etter er den vel inkludert i prisen med WF til København!)
??? Selger de ikke kaffe mellom Oslo og Trondheim?
Kjos er nå Kjos, på godt og vondt. Han har i alle fall fått til noe helt utrolig. Europas 4. største LCC-selskap. Ifølge reklamen, i hvert fall.
Er det ikke 40 kr?
Det som er mer interessant å se på og som jeg synes er viktigere når man skal på reise, men som nesten aldri diskuteres, er stemningen ombord. Jeg opplever at DY som har flere fritidsreisende enn forretningsfolk, har en mer stresset og urolig stemning ombord enn det jeg opplever hos SAS. Og reklamen på hattehyllene gjør det heller ikke bedre (visuell støy), og det er bra de skal kutte det ut....etterhvert....fra desember 2010(!). Hos SAS er det en mer rolig stemning og mer avslappende på en måte. Vanskelig å forklare hvorfor, men det skyldes i hvert fall ikke kaffekoppen![]()
Det som er mer interessant å se på og som jeg synes er viktigere når man skal på reise, men som nesten aldri diskuteres, er stemningen ombord. Jeg opplever at DY som har flere fritidsreisende enn forretningsfolk, har en mer stresset og urolig stemning ombord enn det jeg opplever hos SAS. Og reklamen på hattehyllene gjør det heller ikke bedre (visuell støy), og det er bra de skal kutte det ut....etterhvert....fra desember 2010(!). Hos SAS er det en mer rolig stemning og mer avslappende på en måte. Vanskelig å forklare hvorfor, men det skyldes i hvert fall ikke kaffekoppen![]()
Jeg har opplevd det samme hos SAS,der det er bråkete unger og det du kaller"urolig stemning" så det er vel litt ymse skulle jeg mene......![]()
Tror ikke kaffekoppen er i fokus hos folk flest.
Tror ok den godeste Kjos er veldig bevisst på hva han gjør i det offentlige rom, som for eks å reise Y når har reiser med konkurrenter.
Et annet eksempel jeg kan nevnete er at for en tid siden, satt jeg ved siden av han på strekningen OSL - CPH. Under safety demo, la han fra seg avisen og fulgte nøye med. Jeg vil anta at dette var meget nøye gjennomtenkt opptrenden i det offentlige rom. Når man er smart nok til å tenke slik, fortjener du litt kred spør du meg!
Jeg tror det er viktig at Norwegian er tilstede på den måten de er. Uten konkurranse ville nok SAS vært betydelig værre en hva de er i dag, og sannsynligvis forfallt ennå mer. "Monopoler" gir dårlige produkter!
DY har sitt produkt, SAS har sitt. Hvorfor kan man ikke fokusere på hva man har å tilby istedenfor å rakke ned på hva andre tilbyr og heller fremheve kvaliteten med sitt eget produkt hvis det er så bra?
Tror ok den godeste Kjos er veldig bevisst på hva han gjør i det offentlige rom, som for eks å reise Y når har reiser med konkurrenter.
Et annet eksempel jeg kan nevnete er at for en tid siden, satt jeg ved siden av han på strekningen OSL - CPH. Under safety demo, la han fra seg avisen og fulgte nøye med. Jeg vil anta at dette var meget nøye gjennomtenkt opptrenden i det offentlige rom. Når man er smart nok til å tenke slik, fortjener du litt kred spør du meg!
Jeg tror det er viktig at Norwegian er tilstede på den måten de er. Uten konkurranse ville nok SAS vært betydelig værre en hva de er i dag, og sannsynligvis forfallt ennå mer. "Monopoler" gir dårlige produkter!
Det enkle svaret på dette er at alt er relativt. SAS sitt produkt ses i forhold til konkurrentenes produkt, og vice versa. Om SAS eller DY hadde vært alene, uten konkurrenter, og/eller kraftig overlegen, så hadde man kunnet fokusere utelukkende på eget produkt, men siden det ikke er slik så må man forsøke å fremholde de aspekter ved produktene som kundene kan tenkes å være opptatte av.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.