Klart kaffe er godt, men lave priser smaker bedre

ser den. men da kan man kanskje forholde seg til hva FAKTISK produktet er, og ikke velge seg ut enkle momenter for å latterliggjøre det. Og si at du betaler "så og så mye for en kopp kaffe" blir rimelig bull. Men det er meg.

Neida, jeg tror nok du har et godt poeng. Jeg kjøper ikke argumentet om at man betaler så dyrt for en kopp kaffe - det er også andre attributter ved produktet som gjør at man kan velge å betale noe mer for å fly et annet selskap (regularitet (selv om jeg sjelden har opplevd forsinkelser på DY), avgangstid/-frekvens, destinasjon (flyplasspreferanser ved reiser til større byer), pris, enkeltheten ved innsjekk/boarding, osv.).

Når man tenker på opinionen så er stuntet sikkert smart, men de som reiser ofte gjennomskuer gjerne hele greia. For mitt vedkomne konkurrerer DY på lik linje med SK, og jeg velger alltid den som passer best ut ifra rutetider og dernest pris (de to kan sjongleres). Men er det nogenlunde likt i begge de to, så foretrekkes SK spesielt på morgenavgangene på grunn av frokosten og bedre bakketjenester i mine øyne.

Når det er sagt, det er ikke rent sjelden jeg setter mine ben i en DY-maskin! ;)

Kjosern velger vel å bruke litt av det jeg vil kalle Frp tatikk, dvs å bruke litt populistiske vendinger og situasjoner som folk kjenner seg igjen i, og som mange har irritert seg over.

Så vidt jeg kan se lykkes han med det. Da nytter det lite for SAS og SAS tilhengere å "klage" på det, like lite som når Erna eller Jens klager på Frp politikken. Man blir tvunget til å forholde seg til utspillene.

Og her ser det ut som om Kjos er den flinkeste til "å sitte i førersetet", på samme på som Frp er det i politikken. ( For ordens skyld vil jeg presisere at jeg ikke er Frp velger eller tilhenger, og kun bruker dette som eksempel på hvordan man kan fremme egne synspunkter på en måte som apellerer til mange! )

Ingen av dere USA-farere som spurte Kjos om han ville melde seg inn på Scanairforumet da? :colgate:

Ingen av dere USA-farere som spurte Kjos om han ville melde seg inn på Scanairforumet da? :colgate:

Jeg har en tendens til å skumpe borti Kjos på Flytoget fra Skøyen!

Jeg syntes han la seg til en i overkant folkelig dialekt i "Bjørn snakker Business" over her...

Og her ser det ut som om Kjos er den flinkeste til "å sitte i førersetet", på samme på som Frp er det i politikken.

I den "perfekte" verden ville vel FrP sittet ved roret, DY hatt monopol på flytrafikk, TV2 ville vært en statskanal og P4 eneste radiokanal. Uff og uff for en tanke....og unnskyld for at det ble OT :)

Morsom kampanje, og jeg skjønner godt at Kjos tar "en FrP" og angriper SAS på kaffekoppen og andre billige poenger. Dette kommer til å godt virke på en del mottakere.

Det jeg mener er svært høy risiko av Kjos er å drite ut passasjerene som reiser med konkurrenten. "Noen (as in "tullinger") betaler flere hundre kroner for en avis", sier han over hele OSL. Det var altså godt over 10 millioner passasjerer som gjorde det i Norge i fjor, og de gjorde det ikke for å få avis.

En ting er å drite ut konkurrenten (sikkert fornuftig), men en annen ting er å drite ut kundene deres som du selv vil ha tak i...

Veldig godt poeng Flyer, skulle vært interessant å se hvor mange SK-kunder han greier å "omvende" med denne kampanjen. Men som både SK og DY-kunde så føler jeg meg ikke nevneverdig fornærmet :)

Lurer paa hvordan han klarer aa finne en positiv spinn paa situasjonen som oppsto paa Evenes i dag. En tech soerget for at en kompis ble sittende der hele dagen (sist jeg hoerte fra han var det gaatt over 12 timer).

Kanskje en fin SAS reklame: Naar noe gaar gaernt, loenner det seg aa ha billett hos SAS...

Lurer paa hvordan han klarer aa finne en positiv spinn paa situasjonen som oppsto paa Evenes i dag. En tech soerget for at en kompis ble sittende der hele dagen (sist jeg hoerte fra han var det gaatt over 12 timer).

Kanskje en fin SAS reklame: Naar noe gaar gaernt, loenner det seg aa ha billett hos SAS...

Vet om et par som fikk spolert hele utenlandsturen sin pga dette... Så god reklame er det ikke!

Dette er jeg enig i. DY er de eneste som setter kaffen i fokus. Det er vel fordi de ikke kommer på noe bedre.

Nuvel, vi har da hatt noen diskusjoner om betydningen av kaffekopper for valg av selskap her på forumet også :D

Jeg synes den reklamen er riktig morsom, og spiller også på SAS' egen reklame hvor de relanserte service i form av en kaffekopp.

Back