Klart for varmmat

Hvorfor bare varm mat på flyvninger over 2,5 timer?
Utrolig dumt. Andre lavprisselskaper klarer jo å servere varm mat på 45 minutters ruter, som f.eks AMS-LGW.
Når begynte forresten DY å selge helflasker med vin? 120 kroner var jo veldig billig. Er vel noe skvip?

Hm. Jeg trodde "varmmat" var noe annet enn varm panini og varme boller. Hvor god kan en burger bli om bord i et fly? Det måtte da være bedre med en gryterett som kunne varmes opp? Et litt merkelig valg, synes jeg. Og chips må det da bli fryktelig mye rot av i kabinen? Håper på rapport fra førstemann som prøver. Han fyren i Aftenposten klarer jo ikke å lire av seg noe annet enn konstant sutring hele tiden, så jeg tar ikke det han skriver for god fisk i det hele tatt.

Jeg testet chipsen første dag den ble servert (på lørdag) - og denne smakte veldig bra, likner Sørlandschips. Men det var veldig mye forpakning til å være så lite, med papir, plast og papp. SAS serverer for øvrig også chips.

Hvor god kan en burger bli om bord i et fly? Det måtte da være bedre med en gryterett som kunne varmes opp? Et litt merkelig valg, synes jeg.

Oppvarmet burger blir som regel gummiburger full av fett :)
Problemet hvis man skulle starte med gryterett (eller andre så og si flytende retter) er nok forbundet med rengjøring. Hvis det først søles, så blir det mye rengjøring. Fast føde uten saus kan enkelt tørkes opp.

som sagt, nok en gang en grunn for ikke å reise med dy. sier ikke mer

Så du er redd for at kabinbetjeninga skal tvinge i deg mat du ikke liker? Kan du ikke bare la være å kjøpe hvis maten er så fæl?

Syns menyen ser veldig bra ut. Og smaker sikkert helt OK.
De har til og med Cola Zero, noe jeg skulle ønske andre selskaper her i landet hadde.

Jeg fikk gleden av å prøve varmmaten på tur fra TOS til OSL forrige helg ;) Valget stod mellom varm Chiabatta eller Calzone... De var ikke så store, men gode var de :) Anbefales!

Hvorfor bare varm mat på flyvninger over 2,5 timer?
Utrolig dumt. Andre lavprisselskaper klarer jo å servere varm mat på 45 minutters ruter, som f.eks AMS-LGW.
Når begynte forresten DY å selge helflasker med vin? 120 kroner var jo veldig billig. Er vel noe skvip?

Vinen er sør-afrikansk, og faktisk veldig god :)

Oppvarmet burger blir som regel gummiburger full av fett :)
Problemet hvis man skulle starte med gryterett (eller andre så og si flytende retter) er nok forbundet med rengjøring. Hvis det først søles, så blir det mye rengjøring. Fast føde uten saus kan enkelt tørkes opp.

Er tråden om varmmat eller Recaroseter? For de som absolutt har lyst til å debatere seter, start en ny tråd :rolleyes:

Braathens og til den dag i dag CO hadde og har gode burgere. CO serverer disse gratis på flighter som er over 3 timer.
Så at det er mulig å servere en god burger ombord i ett fly kan jeg skrive under på.

Blir spennede å se hvordan dette faktisk smaker.

Back