• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kjøpte seg taushet om giftfly

Re: Kjøpte seg taushet om giftfly

Heisann!

Jeg trodde disse idiotene hadde gitt seg, men der tok jeg feil...:(

Det er rett og slett uforsvarlig å trykke slikt vås...:angry:

...da vet dere hvor jeg står i denne debatten...:p

Dag

Originally posted by Dag Johnsen

Jeg synes nå overskriften passer bra med innholdet i avtalen mellom partene...

Kort oppsummert: "Vi erkjenner ikke skyld, men her har dere masse penger, så snakker vi ikke mer om dette igjen.. ..noengang.." ^_^

Originally posted by Dag Johnsen

Heisann!

Jeg trodde disse idiotene hadde gitt seg, men der tok jeg feil...:(

...da vet dere hvor jeg står i denne debatten...:p

Dag

Disse utsagnene forsto ikke jeg Dag.
Vet du mer enn det som her kommer for dagen?

Heisann OJB!

Nå går det ikke fram av denne informasjonen om hva dette erstatningskravet var ment å dekke... og det er ikke urimlig at dette var ment til å dekke modifiseringskostnader.

Det også ikke uvanlig, som sikkert mange jurister her kan bekrefte, at man kommer til et forlik utenfor en rettsak, uten at man erkjenner skyld, for å unngå å kaste bort tid og penger på laaaange rettsaker der kun juristene tjener i lengden.

Jeg er også klar over noen av de problemene de har hatt, og da vil jeg understreke "har hatt", med BAe 146 Textron Lycoming (nå eid av Honeywell) motorene, men denne heksejakten på såkalt "GIFTGASS" er fullstendig tøv og dette har vi snakket om her på forumet før...;)

Dag

Originally posted by Dag Johnsen[/i

Det også ikke uvanlig, som sikkert mange jurister her kan bekrefte, at man kommer til et forlik utenfor en rettsak, uten at man erkjenner skyld, for å unngå å kaste bort tid og penger på laaaange rettsaker der kun juristene tjener i lengden.

Dag

Det er riktig og ett godt poeng. Ofte lønner det seg for selskaper å inngå ett forlik (iblant i det skjulte) fremfor en full rettsak som uansett skaper negativ PR og innebærer store kostnader og da er det ofte billigere å bruke noen millioner å betale seg ut.

Selv i Norge har vi eksempler på rettsaker/tvister hvor advokatregningene har havnet på flere hundre millioner kroner. F.eks er rettskostnadene til Smedvig og Esso i forbindelse Balder saken anslått til 500 millioner kroner

Back