Kjøpepress på Gardermoen

Re: Kjøpepress på Gardermoen

jeg syns det er verre å ha de som skal prakke på paxen kreditkort like før man forsvinner ned til flytoget eller det står noen å skal stikke til deg en konvolutt som står Silver Fripolise eller ett eller annet.. Det syns jeg er verre, folk har det travelt nok som de har det når de kommer på flyplassen

Originally posted by storg
(...) Men som sagt det er fult mulig å gå utenom butikkene. Selv om gud og hvermansen absolut skal stoppe opp og lage kork der, og da er det lettere å gå gjennom butikken. Men det er et valg som er opp til den enkelte. Det finnes grenser for hva samfunnet skal beskytte enn mot.

Hva har "samfunnet" å gjøre med OSLs planlegging av arealene? Det er flyplassens oppgave å beskytte oss som reiser mot unødige hindre.

På Flesland MÅ alle gå gjennom tax-free butikken - inkludert kassene - for å komme til utenlandsbutikkene.

Må si at jeg overhodet ikke bryr meg en døyt om dette er kjøpepress eller ikke. Vi er voksne mennesker, makan til å sy puter under arma på folk skal man lete lenge etter (Se: Typisk norsk)

Dog er jeg helt enig i at sånn det er lagt opp nå er det en skikkelig flaskehals når syden/DY reisende med 3 timer til avgang stopper opp rett innenfor BP sjekk og mekker skikkelig kork, særlig om morran... Dette har irritert meg siden det kom, det må finnes en bedre løsning. Sinnsykt irriterende når man har dårlig tid...

Synes også dette at man tvinges inn i en butikk er en uting. Har irritert meg over det fra dag 1, og synes det er bra at folk sier ifra. Håper riktig mange klager så det kanskje blir en forandring.

Hvem er det som i disse dager har dårlig tid på en flyplass??? Amatører?

Originally posted by OEH

Synes også dette at man tvinges inn i en butikk er en uting. Har irritert meg over det fra dag 1, og synes det er bra at folk sier ifra. Håper riktig mange klager så det kanskje blir en forandring.

Les noen av svarene her - poenget er jo nettopp at man IKKE må innom butikkene. Klarer man ikke å passére en taxfreebutikk uten å måtte gå inn, ja, da sliter man med andre ting enn påtvunget kjøpepress.

Samme folkene som ikke greier å gå utenom tax-freen, er de samme som de spillegale ?? Som det heller ikke er synd på.:p

Originally posted by EB

Folk som reiser mye i jobben????

Originally posted by Tommy777

Originally posted by EB

Folk som reiser mye i jobben????

Og de som står i uendelige køer for å sjekke inn, køer for baggage drop og køer for sikkerhetskontroll - ikke mye tid til annet da.

Her ble det mye fram og tilbake. Hva er egentlig riktig? Havner man rett inn i tax-free når man går i det høyre løpet inn mot utland (slik man skal gjøre som passasjerer) eller gjør man ikke? Er det mulig å gå utenom tax-free? Det er vel det som er poenget her.

Originally posted by TG923

Her ble det mye fram og tilbake. Hva er egentlig riktig? Havner man rett inn i tax-free når man går i det høyre løpet inn mot utland (slik man skal gjøre som passasjerer) eller gjør man ikke? Er det mulig å gå utenom tax-free? Det er vel det som er poenget her.

Man kan passére taxfree-butikken, det betyr ikke at man må inn i selve butikkområdet. Om enkelte mener at dette er det samme som kjøpepress, det skjønner jeg ikke.

Derimot har jeg stor forståelse for allergikere som sliter, det ligger en eim av parfyme over hele området, hvilket er påtrengende.

Originally posted by JetBlue

Originally posted by OEH

Les noen av svarene her - poenget er jo nettopp at man IKKE må innom butikkene. Klarer man ikke å passére en taxfreebutikk uten å måtte gå inn, ja, da sliter man med andre ting enn påtvunget kjøpepress.

For min del handler det ikke om at jeg ikke klarer å la være å kjøpe, men at jeg selv vil velge om jeg vil inn i en butikk eller ikke.
Fortell meg gjerne hvordan man unngår å komme rett inn i taxfree butikken på Gardermoen.

Originally posted by Tommy777
Dog er jeg helt enig i at sånn det er lagt opp nå er det en skikkelig flaskehals når syden/DY reisende med 3 timer til avgang stopper opp rett innenfor BP sjekk og mekker skikkelig kork, særlig om morran... Dette har irritert meg siden det kom, det må finnes en bedre løsning. Sinnsykt irriterende når man har dårlig tid...

Ja, for det kan jo ikke være SAS-reisende på vei til Syden... Bare DY.

Mange som er allergiske mot parfyme. Nå synes folk flest det er en selvfølge at allergikere skånes for tobakksrøyk. Men parfyme er like ille for mange.
Å komme inn på en taxfree-butikk er ingen fornøyelse for ikke-allergikere, merker selv at jeg blir kvalm. Hvordan det må være for folk som er allergiske kan man bare tenke seg.

Originally posted by TG923

Slik det er lagt opp nå så havner du rett inn i taxfree når du går inn igjennom BP sjekken ("Høyre inngang" - Venstre er jo for ansatte) HVIS man tar en 90 grader mot venstre så er det en gang forbi taxfree. I åpningen av denne er det skiltet med STAFF ONLY/KUN FOR ANSATTE Her står det nå ofte en ustskremt adecco medarbeder og påser at ingen går igjennom.

Rent praktisk så er det greit å ha minst mulig passasjerer i denne gangen, for her er det bla mye transport av traller etc, og da blir det veldig trangt. For i dette området er det veldig trangt.

Etter hva jeg har forstått så kan man gå rundt hvis man ber om det. Men vil jo tro at det her som ellers i Adecco kan man møte på noen som er litt mer firkantet enn andre.... Så for en alergiker så skal det bare være å gå rundt.

S

Originally posted by learjet

Etter hva jeg har forstått så kan man gå rundt hvis man ber om det. Men vil jo tro at det her som ellers i Adecco kan man møte på noen som er litt mer firkantet enn andre.... Så for en alergiker så skal det bare være å gå rundt.

Men da er jo spørsmålet, hva gjør folk flest når det står skilt med "staff only" og vektere som ber deg gå igjennom butikken? De færreste vil vel da be om å få gå gjennom koridoren. Hvor reelt er i så fall valget om å få gå utenom butikken? At man "tvinges" gjennom butikken på andre flyplasser er vel ingen grunn til at en slik uting skal innføres på OSL.

Eng med deg DYflyer, vaglet er ikke så veldig reelt. Jeg tenkte mest på de med allergi etc, som da burde slippe å utsette seg for "problemer" Det er viktig at de vet om mulighetene.

Og plutselig utvikler 50% av de reisene ved OSL parfmeallerg:p

S

Dette landet her lager problemer av mye rart. Det er HELT frivillig om man vil handle noe som helst eller ikke!! Kjøpepress, my ass. :mol

Back