• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kjøp av status. Normalt? Tillatt?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Kjøp av status. Normalt? Tillatt?

Har fått tillbud fra United om å kjøpe meg status på Milage Plus. Er det normalt at man tilbyr dette? Er dette tillatt innen alliansene?

Re: Kjøp av status. Normalt? Tillatt?

Er Platina med 96.000 poeng og fikk tilbud om å kjøpe oss opp til 1 K for USD 1.500. Sier seg selv at vi ikke gjorde det. Bedre å kjøpe DM og F :lol:

Er Platina med 96.000 poeng og fikk tilbud om å kjøpe oss opp til 1 K for USD 1.500. Sier seg selv at vi ikke gjorde det. Bedre å kjøpe DM og F :lol:

Da gikk du glipp av 6 upgrades, er jo verdt endel det. Men kunne gjort det billigere med en liten milage trip.

Joda, men det blir lite UA i år, og har et par regional . Som det er tvilsomt blir brukt.

Korttur over dammen holder Econmy Plus.

Og planla heller ikke Platina, bare ble så mye poeng ... Teknisk uhell, andre år på rad Plat, men positivt.:colgate: I år har kun nok booked til gull. Star Gold holder mer enn nok i 2013.

Så DM er bedre investering... :8:

Last edited:

Har fått tillbud fra United om å kjøpe meg status på Milage Plus. Er det normalt at man tilbyr dette? Er dette tillatt innen alliansene?

Som nevnt tidligere her er ikke det noe problem. Om det er verd pengene er en helt annen sak.
Det har vel også tidligere blitt sagt at det ikke er noen form for differensiering i *A mellom kjøpt (US/UA), lett å opptjene (A3) og de andre vanlige programmene.

Men jeg skulle tro at det både er billigere og bedre å opptjene *G i ett av de mer lettvinte programmene.

Hvor mye blir du spurt om å betale ? Hvor mange miles manglet du ?

De skulle selge meg 7000 poeng for 1095 USD.

Men jeg har tjent nesten dobbelt så mange poeng som det i helgen og det til en langt lavere pris. ;)

Prisene var nokså stive:

1000 EQM - $299
2000 EQM - $498
3000 EQM - $647
4000 EQM - $796
5000 EQM - $945
6000 EQM - $1094
7000 EQM - $1243
8000 EQM - $1393
9000 EQM - $1542
10000 EQM - $1691
11000 EQM - $1840
12000 EQM - $1989
13000 EQM - $2138
14000 EQM - $2287
15000 EQM - $2436

Jeg klarer ikke forsvare å bruke $1393 for de 8000 poengene jeg mangler på Gull.

Back