Kjøp av objektiv

Re: Kjøp av objektiv

når du først skal kjøpe deg et nytt objektiv, ville jeg valgt Canon 75-300 mm.
Da har du litt mere og gå på.

Gå for Canon du, og skaff deg en converter i tillegg
Canon og Canon snakker best isammen ^_^

Personlig vil jeg absulutt anbefale canon 70-300 IS til ca 4 500,- hos oss i Japan Photo.
Det er en veldig god kandidat siden den har optisk bildestabilisering og er relativt god optisk selvom den ikke kan måle seg med 70-200erne til canon. Jeg har også en 75-300 som jeg gjerne ville ha solg til en billig penge for å finnansiere litt andre fotokjøp jeg har gjort i det siste så du kan få den for under 2 000,- u/frakt.
Jeg har for tiden en canon 70-200 f/4L IS USM med en Canon 1,4x telekonverter på og synes det gir ekstremt bra resultater på alle plan! -Men muligens litt vel dyrt (ca 15 000,-) ;)

Den er nok dessverre faktisk ikke så skarp som man skal ha den til, bare se her: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-70-300mm-f-4.5-5.6-DO-IS-USM-Lens-Review.aspx
-Jeg må også få påpeke at ved å kjøpe f.eks. en 18-200 vil du ikke ha mulighet til å sette på noen teleconverter! Dermed kan Sigmas 150-500 f/5-6,3 OS være et godt alternativ hvis du vil ha optisk bildestbilisering og ekstrem tele. Det leverer god bildekvalitet og samtidig relativt billig mht zoomområde. Som sagt er 70-300 IS veldig god for pengene og like skarp som 70-300 DO IS.

Hva med Sigma 18-250 MM F/3,5-6,3 DC OS HSM

Kjøpte to slike til en stykk pris på 3200,- hos BH Photo Video i New York, fritt levert til agenten vår her i Lake Charles. I Norge koster den vel et par tusen mere?

sigma-18-250mm-lens.jpg

Last edited:

Til den prisen disse ligger på ville jeg gått for 70-200 f/4 L fra Canon, og slengt på en 1,4x i tillegg. Bruker du det på 450D får du jo en ekstra tele-boost ;)

Back