• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kjøp av objektiv

Re: Kjøp av objektiv

når du først skal kjøpe deg et nytt objektiv, ville jeg valgt Canon 75-300 mm.
Da har du litt mere og gå på.

Gå for Canon du, og skaff deg en converter i tillegg
Canon og Canon snakker best isammen ^_^

Personlig vil jeg absulutt anbefale canon 70-300 IS til ca 4 500,- hos oss i Japan Photo.
Det er en veldig god kandidat siden den har optisk bildestabilisering og er relativt god optisk selvom den ikke kan måle seg med 70-200erne til canon. Jeg har også en 75-300 som jeg gjerne ville ha solg til en billig penge for å finnansiere litt andre fotokjøp jeg har gjort i det siste så du kan få den for under 2 000,- u/frakt.
Jeg har for tiden en canon 70-200 f/4L IS USM med en Canon 1,4x telekonverter på og synes det gir ekstremt bra resultater på alle plan! -Men muligens litt vel dyrt (ca 15 000,-) ;)

Den er nok dessverre faktisk ikke så skarp som man skal ha den til, bare se her: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-70-300mm-f-4.5-5.6-DO-IS-USM-Lens-Review.aspx
-Jeg må også få påpeke at ved å kjøpe f.eks. en 18-200 vil du ikke ha mulighet til å sette på noen teleconverter! Dermed kan Sigmas 150-500 f/5-6,3 OS være et godt alternativ hvis du vil ha optisk bildestbilisering og ekstrem tele. Det leverer god bildekvalitet og samtidig relativt billig mht zoomområde. Som sagt er 70-300 IS veldig god for pengene og like skarp som 70-300 DO IS.

Hva med Sigma 18-250 MM F/3,5-6,3 DC OS HSM

Kjøpte to slike til en stykk pris på 3200,- hos BH Photo Video i New York, fritt levert til agenten vår her i Lake Charles. I Norge koster den vel et par tusen mere?

sigma-18-250mm-lens.jpg

Last edited:

Til den prisen disse ligger på ville jeg gått for 70-200 f/4 L fra Canon, og slengt på en 1,4x i tillegg. Bruker du det på 450D får du jo en ekstra tele-boost ;)

Back