Lurer på hvor lenge de kan holde på slik uten å få en sak fra Likestillings- og Diskrimineringsombudet. Og Ryanair vil jo elske presseomtalen dette vil skape.
Jeg er generelt veldig åpen for damebruk i reklame og er alt annet enn noe feminist - men for første gang i mitt liv kjenner jeg irritasjon. Og dette er ikke noe jeg bare sier, det er første gang jeg noen sinne har kjent irritasjon over at man benytter seg av halvnakne damer som reklame. Æsj. :angry: Håper de får reprimande for dette. Den særdeles smakfulle reklamen med Triana Iglesias og Reeboksko fikk lide under likestilling - da bør iallefall denne kvalme reklamen få lide under samme ... sko.ld
Og hvis det hadde vært en halvnaken "hunk" hadde det vært OK?
Når de først skal bruke halvnakne damer i en reklame burde de søke profesjonell hjelp, ikke leke seg med microsoft paint på kontoret. Her ser ut som de reklamerer for flyvertinner til 79kr stk.
De viser bruk av undertøy for å selge undertøy, kan garantere at kabinpersonalet ikke bruker bikini ombord hos Ryanair så derfor vil illustrasjonen ikke ha noe å gjøre med å selge flyreiser.Selv om jeg ikke liker dette av noe som helst slag. Så ser jeg ikke hvordan dette er forskjellig fra HM/Lindex hvor de tapetserer busstasjoner over hele landet med anorektiske tenåringer?
De skal jo ha for at mange av de er flotte å se på da!
Men om utseendet på deres cc er siste sellingpoint så er det jo et trist tegn da. Kanskje bedre om uniformen var lik den på plakaten...
Og her strekker han vel bokstavelig talt strikken.
![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.