Kjønnsdiskriminerende reklame fra Ryanair?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Kjønnsdiskriminerende reklame fra Ryanair?

Lurer på hvor lenge de kan holde på slik uten å få en sak fra Likestillings- og Diskrimineringsombudet. Og Ryanair vil jo elske presseomtalen dette vil skape.

cday-NO.gif

Re: Kjønnsdiskriminerende reklame fra Ryanair?

Lurer på hvor lenge de kan holde på slik uten å få en sak fra Likestillings- og Diskrimineringsombudet. Og Ryanair vil jo elske presseomtalen dette vil skape.

Virker som MOL vil irritere på seg de fleste ombud her i landet. Ser egentlig ikke noe galt i reklamen :lol:

Jeg syns det er en idiotreklame. Det er den typen markedsføring som får meg til å IKKE ville bestille billetter med selskapet, uansett hvilket selskap det kommer fra.

Jeg kan ikke annet enn å like humoren!
De vet det blir debatt. De vet det gir omtale.

Sjekk høyre side på siden om Ryanairs historie, så ser man det har vært værre før.

http://www.ryanair.com/no/about

Jeg er generelt veldig åpen for damebruk i reklame og er alt annet enn noe feminist - men for første gang i mitt liv kjenner jeg irritasjon. Og dette er ikke noe jeg bare sier, det er første gang jeg noen sinne har kjent irritasjon over at man benytter seg av halvnakne damer som reklame. Æsj. :angry: Håper de får reprimande for dette. Den særdeles smakfulle reklamen med Triana Iglesias og Reeboksko fikk lide under likestilling - da bør iallefall denne kvalme reklamen få lide under samme ... sko. :old

Jeg er generelt veldig åpen for damebruk i reklame og er alt annet enn noe feminist - men for første gang i mitt liv kjenner jeg irritasjon. Og dette er ikke noe jeg bare sier, det er første gang jeg noen sinne har kjent irritasjon over at man benytter seg av halvnakne damer som reklame. Æsj. :angry: Håper de får reprimande for dette. Den særdeles smakfulle reklamen med Triana Iglesias og Reeboksko fikk lide under likestilling - da bør iallefall denne kvalme reklamen få lide under samme ... sko. :old

Og hvis det hadde vært en halvnaken "hunk" hadde det vært OK?

Og hvis det hadde vært en halvnaken "hunk" hadde det vært OK?

Poenget mitt er vel at jeg har Ryanair så i vranghalsen at ikke noe er OK for meg fra dem, mest av alt fordi de gjør det så vanvittig billig og smakløst.

Jeg er frilynt og åpen for bruk av både hunker og babes eller hva du har lyst å kalle dem, så lenge det er smakfullt.

Som BMW fantast må jeg si jeg liker denne jeg :-)

Attachments

• BMWCommercial.jpg
    BMWCommercial.jpg
    40.9 KB · Views: 657

Selv om jeg ikke liker dette av noe som helst slag. Så ser jeg ikke hvordan dette er forskjellig fra HM/Lindex hvor de tapetserer busstasjoner over hele landet med anorektiske tenåringer?

Om jeg vil velge hvor likestilling og diskrimineringsombudet skulle svingt hammeren så hadde jeg heller sett at hoder rullet der enn hos FR.

Rett og slett fordi det er dette som gir FR pr. Snu det andre kinnet til og overse det. Som man gjør med små kids som ikke oppfører seg.

Når de først skal bruke halvnakne damer i en reklame burde de søke profesjonell hjelp, ikke leke seg med microsoft paint på kontoret. Her ser ut som de reklamerer for flyvertinner til 79kr stk.

Du er kanskje inne på noe... Kanskje man må betale 75 kr for å få hjelp eller stille et spørsmål til flyvertinna i fremtiden hos Ryanair?!?

Når de først skal bruke halvnakne damer i en reklame burde de søke profesjonell hjelp, ikke leke seg med microsoft paint på kontoret. Her ser ut som de reklamerer for flyvertinner til 79kr stk.

De skal jo ha for at mange av de er flotte å se på da!

Men om utseendet på deres cc er siste sellingpoint så er det jo et trist tegn da. Kanskje bedre om uniformen var lik den på plakaten...

Jeg kan ikke fatte at noen fortsatt tar seg nær av RYR sine kampanjer, Ihvertfall ikke brukere av dette forumet.

Selv om jeg ikke liker dette av noe som helst slag. Så ser jeg ikke hvordan dette er forskjellig fra HM/Lindex hvor de tapetserer busstasjoner over hele landet med anorektiske tenåringer?
De viser bruk av undertøy for å selge undertøy, kan garantere at kabinpersonalet ikke bruker bikini ombord hos Ryanair så derfor vil illustrasjonen ikke ha noe å gjøre med å selge flyreiser.

Kan ikke helt avskrive at han vil finne på å introdusere dette som uniform, og da villle flyene deres om mulig blitt enda fullere.

Men i alle dager da...

Ser ikke problemet. Ser heller ikke problemet med veldedighetskalenderen deres. (som reklamen delvis er for) Tvert imot; jeg synes det er en tøff, god og artig måte å promotere Ryanair på. Kalenderen har jo etablert seg som et sterkt varemerke for FR. Det at de klarer å tilby et produkt som appellerer til en stor kundegruppe, som igjen fører til store bidrag til veldedige organisasjoner... fantastisk. Synes andre flyselskaper har noe å lære av Ryanair her.

Tror ikke det er kjønnsdiskriminering som gjør at noen har problemer med denne reklamen. Det har vel heller grobunn i enkeltes generelle irritasjon over Ryanair.

De skal jo ha for at mange av de er flotte å se på da!

Men om utseendet på deres cc er siste sellingpoint så er det jo et trist tegn da. Kanskje bedre om uniformen var lik den på plakaten...

Tror vel neppe dette er deres siste sellingpoint. Salgskurvene (og overskuddet) er et pent skue i seg selv, og det har det vært i mange mange år. Men uniformer som lik den på plakaten: hehe, ja takk.
Var på en tur med Air Asia en gang, og der virket flyvertinnene mest opptatt av utseendet sitt, og å dra glidelåsen på jakka lengst mulig ned. Og ja, det var helt greit for min del.

Ellers kan jeg nevne at jeg kjøpte motorsykkel i høst, og er igang med å ta lappen på MC (men sesongen gjør at jeg må fortsette til våren). Valg av sykkel falt på MV Agusta - som sikkert er et kjent merke for noen flyfolk.
Min kjørelærer kom nettop fra MC messe i Milano, det hadde vært en fin tur med mange fine modeller. Både 2012 modeller, og rundt 1990 :p
Jeg spurte fru Imm om jeg ikke kunne bli med kjørelæreren dit neste år, men hun var ikke helt enig i at det var en god idè ;)

http://bike.no/content/2622/

Ryanair har tidligere måtte stoppe annonser med en bikini-modell, men den gang var det for den misvisende teksten "book to the sun now" da en av desitnasjonene var Oslo som ikke var en destinasjon man reiste til for sol og bikinibruk. I alle fall ikke i mars....

Ryanair-ad-banned-by-the--001.jpg

Og her strekker han vel bokstavelig talt strikken.
2011-11-michael-oleary-and-cabincrew-%28dorota-mayer--lisa-hederson--gillian-moore--alice-broadley--georgina-mariou--halima-velasco-mohamed--roberta-jankauskyte%29-2.jpg

Back