MartinL
ScanFlyer Dusty
Jeg syns det er flott å lese at DY leverer et overskudd, selv om Q4 kanskje skulle vært bedre.
Sett i klima de opererer i så tviler jeg på at dette kunne vært så mye bedre.
Ikke glem tallene for Q4 i 2009

Jeg syns det er flott å lese at DY leverer et overskudd, selv om Q4 kanskje skulle vært bedre.
Litt misvisende trådtittel med "kjemperesultat" for Norwegian:rolleys:
I forhold til konkurenten, så ja et kjemperesultat, men 800.000kr i overskudd i kvartalet er av "pølsebodstørrelse"
- Her har Norwegian tydeligvis regnet på SAS på konsernnivå, og det blir galt utgangspunkt. For at det skal bli riktig, må Norwegian regne på tallene til Scandinavian Airlines.
Men det hjelper vel egentlig ikke? For det er SAS konsernet som må gå med overskudd. Holder ikke at Airline gjør det.Samme avis har også SAS' versjon, og der er tallene litt annerledes ...
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1837110.ece
Samme avis har også SAS' versjon, og der er tallene litt annerledes ...
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1837110.ece
Men det hjelper vel egentlig ikke? For det er SAS konsernet som må gå med overskudd. Holder ikke at Airline gjør det.
Jeg synes vel det ser ut til at 0,5 NOK per ASK for DY og 0,98 NOK per ASK for SK ser ut til å være nokså sammenliknbart basert på rapportene (begges tall inkluderer fuel, leasing costs og avskrivninger). Dette er altså total operating costs inkludert avskrivinger og leasing costs delt på ASK. Det kan selvsagt være andre ting som må korrigeres for som man må litt dypere inn i for å finne ut av. Eller hur?
Nei, emisjonen har ingen ting med driftsresultat og gjøre. Det vises kun på cash and cash equivalents, kontantmidler som økte fra 800 mio ett eller annet til drøyt 1,4 milliarder.
F.Eks. ville jo til og med SAS resultatet blitt fint hvis man kunne ta inn forrige emisjon på 6 milliarder som driftsresultat.![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.