Kina

Det var en svensk kaptein ombord

Du skrev at han var norsk i rapporten: "Unntaket var faktisk den norske kapteinen som gikk forbi mens vi enda stod på bakken."

Uansett, takk for interessant lesning. Synd at SAS skuffet - det verste som finnes er crew med dårlige holdninger til jobben. Håper returen blir bedre!
 
De flyr vel med en besetning på 4 i cockpit da, gjør de ikke? Jeg trodde de skiftet midtveis under overfarten, tar jeg feil?

Nordmannen var uansett kaptein, 4 striper.
 
De flyr vel med en besetning på 4 i cockpit da, gjør de ikke? Jeg trodde de skiftet midtveis under overfarten, tar jeg feil?

Du tar feil. Vi har ikke fløyet med fire piloter siden 767 på BKK. Vi er tre mann i cockpit, hvorav en er reliefpilot. Vi har vanligvis to pauser underveis. De varer fra 1:00 til ca. 1:25, litt avhengig av hvor lang flytiden er.

DUB og DEL går med to piloter.
 
Den norske kapteinen fløy "lower rank", dvs. som styrmann. Kapteinen var svensk og supervisor. Det var en norsk relief pilot som hadde sin årlige supervision tur.
 
Back
Top