• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kina

Det var en svensk kaptein ombord

Du skrev at han var norsk i rapporten: "Unntaket var faktisk den norske kapteinen som gikk forbi mens vi enda stod på bakken."

Uansett, takk for interessant lesning. Synd at SAS skuffet - det verste som finnes er crew med dårlige holdninger til jobben. Håper returen blir bedre!
 
De flyr vel med en besetning på 4 i cockpit da, gjør de ikke? Jeg trodde de skiftet midtveis under overfarten, tar jeg feil?

Nordmannen var uansett kaptein, 4 striper.
 
De flyr vel med en besetning på 4 i cockpit da, gjør de ikke? Jeg trodde de skiftet midtveis under overfarten, tar jeg feil?

Du tar feil. Vi har ikke fløyet med fire piloter siden 767 på BKK. Vi er tre mann i cockpit, hvorav en er reliefpilot. Vi har vanligvis to pauser underveis. De varer fra 1:00 til ca. 1:25, litt avhengig av hvor lang flytiden er.

DUB og DEL går med to piloter.
 
Den norske kapteinen fløy "lower rank", dvs. som styrmann. Kapteinen var svensk og supervisor. Det var en norsk relief pilot som hadde sin årlige supervision tur.
 
Back
Top