Kato Air/Kato Air Services

LN-TIB

ScanFlyer Gold
Ser i postjournalen til luftfartstilsynet at Kato Air Services ser ut til å ha fått godkjent ny teknisk sjef. Mån tro om de står opp fra de døde igjen nå..

2007/03579-32
Dok.dato: 21042009
Arkivkode: 363
Grad: U 0
Uoff:
U Til: Kato Air Service AS
Sak: Kato Air Service AS - godkjenning av ledende personell
Dok: Kato Air Service AS - tilbakemelding etter vurdering av kandidat for stilling som teknisk sjef i Part 145 organisasjon.
Saksansv: T / TV / MLA
Saksbeh: T / TV / KLI

Står ingenting om at noen er godkjent, bare at det er en tilbakemelding etter vurdering. Men det forundrer meg ikke om de forsøker seg igjen.

Noen som kjenner til om det er noe nytt her? Eventuelt om selskapet avvikles?!

Det er relativt "stor" aktivitet borte hos Kato air for tiden. Det står en Dornier, to Caravan og en C172 utenfor hangaren as we speak. Det er kun i de siste ukene, flyene har blitt tauet ut. Men hva som skjer, skal gudene vite. Kan vel ikke akkurat være særlig lønnsomt, og bare la flyene stå der?!

Det skulle være hele den gjenværende flåten. Kan vel tyde på at de holder på med noe inne i hangaren, eventuelt at leien er opphørt. De leier vel denne hos Avinor?!

2009/01450-1
Dok.dato: 20042009
Arkivkode: 514
Grad: U 0
Uoff:
UTil:KATO AS Airline AS Sak: KATO Airline AS - tilbakekallelse av AOC, lisens og Part-M subpart G godkjenning Dok: KATO Airline AS - tilbakekallelse av AOC, lisens og Part-M subpart G godkjenning

Dette skulle vel tilsi at det er endelig krok på døren?!

Nei tror nok de eier. De byttet lokale med Avinor, rett før de sluttet å fly. Det er visst også observert mekanikere der borte, som vedlikeholder flyene.

Skulle jeg tippe på noe, dukker de opp med Caravan operasjoner igjen. Det var vel i gull-gruve for Kato Air i sin tid. Benair i sør, Kato i nord.

Hvilken Dornier står der? den med seriøs (veldig dyr) snag eller den andre? Ellers kan man jo spekulere i at de vil starte opp igjen siden de ikke har solgt unna..

Hvilken Dornier står der? den med seriøs (veldig dyr) snag eller den andre? Ellers kan man jo spekulere i at de vil starte opp igjen siden de ikke har solgt unna..

Den nyeste, -212, mener jeg ble solgt tidligere i år. Var vel denne de var mest plaget med?!

Klarer ikke se det fra Tårnet. Alle står med halene mot meg. Tror en Dorniner har forsvunnet til Tyskland, om jeg ikke tar helt feil?

Er det ikke også rettsak på gang mellom ansatte og eiere, hvor også NAV er involvert grunnet måten folk ble permittert/oppsagt på?

Stemmer. Tror det er noe med at de ble permittert, men i følge NAV skulle de vært sagt opp med oppsigelsestid da det ikke var grunnlag for å bruke permisjonsretten.

Back