Bll spotter
ScanFlyer Gold
Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum
http://borsen.dk/rejser/nyhed/116917/
http://borsen.dk/rejser/nyhed/116917/
Originally posted by Farmer
Og hva gjør våre venner fra OSL ?
Jeg vil tro at også de stiller med en stor delegasjon med tanke på å få inn flere spennende selskap og destinasjoner ? Eller ?
Originally posted by litt-amatør
Er litt redd for det, ja.Er OSL i det hele tatt på plass,
Originally posted by Dag Viking
Hallo? OSL øker mer enn nok som det er, de trenger søren ikke noen nye ruter!!!!!
Hvor trangt skal det egentlig bli på den fine flyplassen som ligger på feil sted?^_^
![]()
Originally posted by litt-amatør
Mener du at OSL må slutte å vokse?:huh:
Originally posted by LN-KGL
Stockholm er riktig sted å holde Routes 2007, det forstår en spesielt etter å ha lest "Stockholm-Arlanda: From Rural Backwater to ‘Green’ Gateway" i Airways Magazine Ocotober 2007-utgave.
Spørsmålet er om ikke både CPH og OSL må på kurs for å lære nye holdninger?
Originally posted by LN-KGL
Jeg var så heldig å være tilhører under intervjuet med markedsdirektør Sigurdson på Arlanda i april i år, og sannelig var det mye interessant som ble bragte på banen. En av hovedtesene Sigurdson var at det å tiltrekke seg nye flyselskap, så må det være destinasjon (byen, omlandet, næringslivet, atraksjoner, potensielle passasjerer) som måtte markedsføres - en flyplass som virker er bare en selvfølge som bare følger med på lasset.
Problemet er at OSL enda ikke har kommet så langt i sin forståelse at en ikke kan markedsføre bare en flyplass - det er destinasjonen Oslo med omland som må markedsføres. Og for å trekke inn Sigurdsons tanker igjen, så er det samarbeidet innen regionen som bærer frukter. Når har OSL tenkt på å samarbeide med andre i regionen og derved også prøve å fravriste Stockholm deres markedsgrep å kalle seg "The Capital of Scandinavia". Nei, samarbeid "det e' fali' det" - å sitte på hver sin tue er tryggest.
Så sier dere kanskje: Men hvorfor har så trafikken øket så mye på OSL i det siste da?
Og da svarer jeg: Mye skjer på tross av, og her er helt klart hovedårsaken herr Kjos. Uten ham og Norwegian så hadde hadde det i dag fremdeles vært mange år frem til designgrensen for OSL hadde blitt brutt.
Da kan vi bare håpe på at OSL tar seg av selvfølgeligheten til Sigurdson - får til en flyplass som virker!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.