Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Og hva gjør våre venner fra OSL ?
Jeg vil tro at også de stiller med en stor delegasjon med tanke på å få inn flere spennende selskap og destinasjoner ? Eller ?
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Originally posted by Farmer

Og hva gjør våre venner fra OSL ?
Jeg vil tro at også de stiller med en stor delegasjon med tanke på å få inn flere spennende selskap og destinasjoner ? Eller ?

Vi stiller med Jens'ern og tavngskvoter, vel.

-A
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Er litt redd for det, ja.:) Er OSL i det hele tatt på plass, og ikke minst har de en offensiv holdning her, eller er det litt for mye av at de venter på at flyselskapene skal komme løpende til dem og be om å få fly til Oslo? Er det en holdning som er litt for fremtredende hos OSL? CPH virker i hvert fall veldig offensive og det har jo betalt seg for dem tidligere.
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Originally posted by litt-amatør

Er litt redd for det, ja.:) Er OSL i det hele tatt på plass,

Deltagerne kan ses her.

http://www.worldroutesstockholm.com/attending/airport-delegates/airport-list.php#StandardAirports
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Hallo? OSL øker mer enn nok som det er, de trenger søren ikke noen nye ruter!!!!!
Hvor trangt skal det egentlig bli på den fine flyplassen som ligger på feil sted?^_^
:rolleyes:
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Stockholm er riktig sted å holde Routes 2007, det forstår en spesielt etter å ha lest "Stockholm-Arlanda: From Rural Backwater to ‘Green’ Gateway" i Airways Magazine Ocotober 2007-utgave.

Spørsmålet er om ikke både CPH og OSL må på kurs for å lære nye holdninger?
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Originally posted by Dag Viking

Hallo? OSL øker mer enn nok som det er, de trenger søren ikke noen nye ruter!!!!!
Hvor trangt skal det egentlig bli på den fine flyplassen som ligger på feil sted?^_^
:rolleyes:

Mener du at OSL må slutte å vokse?:huh:
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Är det inte från denna konferensen det brukar finnas en massa pdf filer med nya schedules för flygbolagen som man brukar kunna ladda ner? Eller är det en annan konferens?
Vore kul att se vad SAS har att komma med kring nya rutter etc för våren/sommaren 2008. Man brukade ju ofta kunna läsa om det i sådana filer innan något som helst blev officiellt. :)
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Originally posted by litt-amatør
Mener du at OSL må slutte å vokse?:huh:

Nope, men noe må gjøres med kapasiteten på flyplassen ganske umiddelbart
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Originally posted by LN-KGL

Stockholm er riktig sted å holde Routes 2007, det forstår en spesielt etter å ha lest "Stockholm-Arlanda: From Rural Backwater to ‘Green’ Gateway" i Airways Magazine Ocotober 2007-utgave.

Spørsmålet er om ikke både CPH og OSL må på kurs for å lære nye holdninger?

Spørgsmålet er om det ikke er ARN der har lært fra CPH - CPH har i mange år haft et meget anerkendt "Airline Relations" team der arbejder hårdt på at tiltrække nye operatører til CPH. Teamet er de seneste par år blevet markant udvidet og den nye chef Brian Petersen har desuden lagt op til et øget fokus på ruteudvikling i fremtiden.
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Tror nog ARN lärt sig av CPH och satsat hårt senaste åren på att utveckla denna del och tycker nog nästan nu att man sprungit förbi men kan ha fel där är en helt personlig reflektion!^_^
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

ARN og CPH ja, men hvor er OSL oppi alt dette? Hva driver de med, har de en strategi...?;)
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Jeg var så heldig å være tilhører under intervjuet med markedsdirektør Sigurdson på Arlanda i april i år, og sannelig var det mye interessant som ble bragte på banen. En av hovedtesene Sigurdson var at det å tiltrekke seg nye flyselskap, så må det være destinasjon (byen, omlandet, næringslivet, atraksjoner, potensielle passasjerer) som måtte markedsføres - en flyplass som virker er bare en selvfølge som bare følger med på lasset.

Problemet er at OSL enda ikke har kommet så langt i sin forståelse at en ikke kan markedsføre bare en flyplass - det er destinasjonen Oslo med omland som må markedsføres. Og for å trekke inn Sigurdsons tanker igjen, så er det samarbeidet innen regionen som bærer frukter. Når har OSL tenkt på å samarbeide med andre i regionen og derved også prøve å fravriste Stockholm deres markedsgrep å kalle seg "The Capital of Scandinavia". Nei, samarbeid "det e' fali' det" - å sitte på hver sin tue er tryggest.

Så sier dere kanskje: Men hvorfor har så trafikken øket så mye på OSL i det siste da?
Og da svarer jeg: Mye skjer på tross av, og her er helt klart hovedårsaken herr Kjos. Uten ham og Norwegian så hadde hadde det i dag fremdeles vært mange år frem til designgrensen for OSL hadde blitt brutt.

Da kan vi bare håpe på at OSL tar seg av selvfølgeligheten til Sigurdson - får til en flyplass som virker!
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Man tycker ju att OSL, som är skilt från Avinor och drivs efter ett aktiebolags principer, borde ha rätta förutsättningarna för framgångsrik marknadsföring.

Apropå marknadsföring. Såg förresten att CPH kontrar med "The Real Capital of Scandinavia" (Köpenhamn) som svar på LFV och deras kontroversiella slogan "Capital of Scandinavia" (Stockholm).
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Og "Real Norwegian" er i ferd med å bli "The Real Scandinavian" :p
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Originally posted by LN-KGL

Jeg var så heldig å være tilhører under intervjuet med markedsdirektør Sigurdson på Arlanda i april i år, og sannelig var det mye interessant som ble bragte på banen. En av hovedtesene Sigurdson var at det å tiltrekke seg nye flyselskap, så må det være destinasjon (byen, omlandet, næringslivet, atraksjoner, potensielle passasjerer) som måtte markedsføres - en flyplass som virker er bare en selvfølge som bare følger med på lasset.

Problemet er at OSL enda ikke har kommet så langt i sin forståelse at en ikke kan markedsføre bare en flyplass - det er destinasjonen Oslo med omland som må markedsføres. Og for å trekke inn Sigurdsons tanker igjen, så er det samarbeidet innen regionen som bærer frukter. Når har OSL tenkt på å samarbeide med andre i regionen og derved også prøve å fravriste Stockholm deres markedsgrep å kalle seg "The Capital of Scandinavia". Nei, samarbeid "det e' fali' det" - å sitte på hver sin tue er tryggest.

Så sier dere kanskje: Men hvorfor har så trafikken øket så mye på OSL i det siste da?
Og da svarer jeg: Mye skjer på tross av, og her er helt klart hovedårsaken herr Kjos. Uten ham og Norwegian så hadde hadde det i dag fremdeles vært mange år frem til designgrensen for OSL hadde blitt brutt.

Da kan vi bare håpe på at OSL tar seg av selvfølgeligheten til Sigurdson - får til en flyplass som virker!

Det er jeg helt enig i. OSL hadde aldri passert ARN og hatt den fremgangen vi har sett om det ikke hadde væert for DY og herr Kjos. På meg kan dette tyde på at all fremgangen grunnet DY har blitt en sovepute for OSL. På meg virker det som evnen OG VILJEN til å trekke til seg nye selskaper er minimal. Man virker fornøyd med det man har.

Når kom det egentlig et nytt selskap av betydning til Gardermoen?? Det må være lenge siden.
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Det må være Continental og det er en god stund siden....
 
Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Intressant att se att CPH kontrar med en liknande slogan som Stockholm, säger ju en del om dansken, att han inte kan ta det ^_^ . Norrmännen verkar ha bättre självförtroende.

Det säger också en annan sak, det är Stockholm som för, och Köpenhamn som dansar efter , intressant!! ;)
 
Back
Top