Kapasitetsøkning på Frankfurt - Stavanger

LN-RRA

Eurobonus Diamond
Kapasitetsøkning på Frankfurt - Stavanger

Tyske Lufthansa innstiller sine egne flyvninger mellom Frankfurt og Stavanger. Fra den 28. oktober er det samarbeidspartneren Eurowings som flyr mellom den tyske finansmetropolen og den norske oljehovedstaden.

Les mer i Stavanger Aftenblad

Re: Lufthansa CityLine forlater Stavanger Lufthavn

Ser ut som en 98 seters Bae146-300 på alle ruter ja

Da blir det vel ikke noen EB poeng på den ruta lenger?

BF:question:

RUTE NO ER DE SAMME

LH3160-LH3163

Fly vokser jo ikke på trær, så om de setter inn et større fly ved hjelp av en partner betyr vel det at ruten går bra.

Jo, men det blir vel code-share, og man får ikke poeng dersom flyvningen ikke utføres med Stjerne Allianse metall!

BF:cool2

Originally posted by Bizflyer

Jo, men det blir vel code-share, og man får ikke poeng dersom flyvningen ikke utføres med Stjerne Allianse metall!

BF:cool2

Jeg har litt forskjellige erfaringer der. Jeg har reist med Augsburg Airways med LH nummer men likevel fått poeng i EB, men ikke fått det med f.eks. Air Dolomiti, selv om det stod "operated by" Lufthansa på billetten (lenge siden, før man fikk elektroniske billetter overalt). Man kan jo risikere å ikke få poeng i EB med Star Partner Austrian i de billigste kategoriene, men ha mulighet til det i MIles and More. Poengreglene er et eneste stort virvar. Vi får se hva de ender opp med på SVG-FRA. Det var mye bedre før med samme sum uansett bilettkategori i økonomi og business.

Flyr du på codeshare der marketing carrier ikke gir deg noe poeng, så hjelper det ikke at det er operert av noen som gjør det.

Her er det jo ikke codeshare, bare wetlease op av EW..........

Originally posted by jb1
Vi får se hva de ender opp med på SVG-FRA.

Dette må da noen kunne svare på allerede nå? Riktignok er det ikke mange poeng å hente på SVG-FRA i dag heller, men dersom tallet blir 0 så kan jo det bety at enkelte velger litt mer bakvendte (interessante?) reiseruter for å sikre statusen i EB...

Dette var triste nyheter.

Originally posted by The Ticketor

Flyr du på codeshare der marketing carrier ikke gir deg noe poeng, så hjelper det ikke at det er operert av noen som gjør det.

Jeg er klar over utgngspunktet, men det er ikke alltid dette stemmer med virkeligheten. Men hvis Eurowings skal operere på wetlease basis kan man uansett få poeng, vil jeg tro. Uansett, er det selskapets ansvar å opplyse om riktig "operating carrier" og poengopptjening.

Og BEA kan ta med en liten mengde cargo også.... om jeg ikke har helt feil :^_^

Og BEA kan ta med en liten mengde cargo også.... om jeg ikke har helt feil :^_^

Originally posted by BU595

RUTE NO ER DE SAMME

LH3160-LH3163

Det er fortsatt en LH rute. Eurowings settes inn for å bedre kapasiteten.
Neste fase blir 733 eller 735 , men det har de ikke tilgjengelig nå for FRA-SVG ruten .

Originally posted by OJB

Originally posted by Vede

Dette var triste nyheter.

?

Har alltid likt CRJ'en til Lufthansaog syns den ser fin ut. Og det var kun Lufthansa som opererer med denne flytypen på Sola. Og jeg lover dere jeg er mer lei BAe og Avro enn jeg er 737 på Sola. Gøy med nytt selskap da, men ikke for en så lang periode som dette kommer til å bli. Men positivt at de trenger større kapasitet, men har de ikke en CRJ900 og sette inn?

Kan umulig være en trist nyhet... Større fly betyr bare at ruten går bra og at det er større sjanser for at den består...

Originally posted by EB

Kan umulig være en trist nyhet... Større fly betyr bare at ruten går bra og at det er større sjanser for at den består...

Selvsagt. Alt er vel bedre enn CRJ ^_^

LH har Eurowings flighter i boetter og alle flightene kan oppfattes som en LH flights. Har flydd dem ofte mellom Tyskland og Italia, faar alltid grunnpoeng. Du vil selvsagt motta akkurat like mange miles/poeng fra SVG som foer.

Back