Kanskje får CPH direkteavgang til SEA igjen?

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club

Det er rykter som sier at Emirates vil utvide det som startet med DXB-MXP-JFK. Dette ryktet inkluderer:
DXB-CDG-LAX
DXB-MAD-EZE
DXB-LIS-GIG
og for vårt område DXB-CPH-SEA

Hvor stor holdbarhet det er i dette ryktet vet jeg ikke, men det finnes på flere forum.

Re: Kanskje får CPH direkteavgang til SEA igjen?

Er dette i tillegg til nåverende ruter, eller sier ryktene ingenting om det?

Det sier ikke rykte noe om, men hvis en ser på MXP-eksempelet ble det en ektra. Det igjen medfører at to ekstra fly må settes inn på denne ruten hvis det blir daglige avganger. Selvsagt blir noe slikt et angrep på SAS sin hovedhub, og jeg regner med at dette blir støttet av CPHs ruteutviklingsfond med reduserte takeoff- og passasjeravgifter i fem år.

Kan du si noe om hvor disse ryktene kommer fra - altså, hvilket troverdighetsnivå de har? (Ingen rykter har det, men likevel.)

CPH-SEA med Emirates er veldig interessant. Da vil jeg vurdere forsøksvis utroskap i mitt forhold til BA, som jeg er dypt forelsket i.

Står om om dette i checkin.dk, og virker som om infoen kommer fra Emirates sitt eget styre

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=76118#.UYDa06NhiK1
Konkret har Emirates kig på en rute fra København til Seattle på USA´s vestkyst. Det afslørede selskabets vice-bestyrelsesformand Sir Maurice Flanagan for nylig i et direkte radiointerview med radiostationen Dubai Eye 103,8.

Litt OT, men MAD-EZE blir jo allerede dekket gjennom Iberia, Aerolineas og Air Europa? Skjønner at dette er den beste internasjonale ruta, men den har allerede 2x daglig IB + 1x Aerolineas + 1x Air Europa. Hvor mye tåler denne ruten? Noen som har tall? :)

Jeg har også vanskeligheter med å se markedet for Emirates her. De fleste rutene som nevnes, med unntak av SEA er vel godt dekket av selskaper på begge sider av Atlanteren, som i motsetning til Emirates har feed inn til sine HUB's i Europa eller USA.

Jeg har også vanskeligheter med å se markedet for Emirates her. De fleste rutene som nevnes, med unntak av SEA er vel godt dekket av selskaper på begge sider av Atlanteren, som i motsetning til Emirates har feed inn til sine HUB's i Europa eller USA.

Ikke uenig, men jeg antar det EK her ser er muligheten til er å kunne øke frekvensen på flere destinasjoner samtidig og håper å ta endel av markedet mellom EU og USA.

Ta DXB-CPH-SEA som eksempel. Ved å gjøre dette til EK kunne tilby to daglige til begge destinasjonene, men uten å dedikere et fly til både CPH og SEA, noe som kanskje er for mye? Samtidig regner de da med å kunne få endel passasjerer mellom CPH og SEA (EK har jo også interline med mange og ville kunne få noe feed, men trolig ikke de største volumene) i tillegg kommer cargo inn i bilde, da 777-300ER er veldig bra her

Men om det blir noe av og om det lykkes aner jeg ikke, men tror jeg i det minste forstår tankegangen bak det

Skal bli interessant å se om dette blir en erstatning for eller et tillegg til den eksisterende ruta.

Hvor velvillige er danske og amerikanske myndigheter til å gi Emirates trafikkrettigheter på CPH-SEA?

Har kun tro paa en av rutene av de man her batter rundt.

HAM-JFK gikk elendig. Det samme vil gjelde MXP. Konkurransen er stor og det er ingen spesiell grunn til aa velge Emirates. Skal du til sandkassa fra JFK, tar du selvsagt ikke ett stopp i Milano. Skal du videre fra sandkassa, faar du to stopp. Kommer til aa bli kortlivet.

MAD/LIS har langt unna det premiummarkedet Emirates trenger for suksess med en saa stor maskin med baade F og en haug biz seter. Stor tvil til begge to.

Seattle kan gaa, men maskinen er stor, Lufthansa har fyllt hullet til SAS og AF/BA er tungt inne allerede. Dersom jeg skal tippe, har man en sjanse, men det blir toeft

MAD/LIS har langt unna det premiummarkedet Emirates trenger for suksess med en saa stor maskin med baade F og en haug biz seter. Stor tvil til begge to.

Well, SQ flyver vel BCN-GRU, og selvom det ikke er MAD/LIS, så er det vel lidt af samme gryde? Og selvom det ikke kan betragtes som premium, så flyver CA vel også MAD-GRU.

TAM skruer også ned på GIG-Europa, så der kunne måske være et hul for EK?

Har kun tro paa en av rutene av de man her batter rundt.

HAM-JFK gikk elendig. Det samme vil gjelde MXP. Konkurransen er stor og det er ingen spesiell grunn til aa velge Emirates. Skal du til sandkassa fra JFK, tar du selvsagt ikke ett stopp i Milano. Skal du videre fra sandkassa, faar du to stopp. Kommer til aa bli kortlivet.

Seattle kan gaa, men maskinen er stor, Lufthansa har fyllt hullet til SAS og AF/BA er tungt inne allerede. Dersom jeg skal tippe, har man en sjanse, men det blir toeft

Arne France er borte - erstattet av ubrukelige Delta. Som pendler på ruta ser jeg ikke at Emirats byr på noe som gjør at jeg vil endre kjøpsmønster.

Back