• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kansellert SK364 27SEP19 - årsak?

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Kansellert SK364 27SEP19 - årsak?

I ettermiddag skulle jeg fly hjem med SK364, OSL-TRD - det ble kansellert. Jeg var så "heldig" at jeg ble sendt hjem via Bodø og kom hjem fire timer forsinket - det var litt i overkant selv for en flyfreak.
Dette er sånt som skjer, men jeg lurer fælt på årsaken til forsinkelsen - det var det ingen som fortalte oss eller visste noe om og det synes jeg at kundene fortjener å bli informert om. Flyet som skulle ha hatt flighten til TRD var på plass og ble sendt til Kristiansand litt seinere og det var ingen tegn til noen teknikere som gjorde noe med flyet.
Er det noen der ute som kan ta en kikk og fortelle noe om årsaken til denne innstillingen?:drink

Re: Kansellert SK364

I ettermiddag skulle jeg fly hjem med SK364, OSL-TRD - det ble kansellert.
Iflg. info på Værnes fredag ettermiddag så var SK377 TRD-OSL kansellert pga teknisk feil. (Ser ut som det kan være samme maskin)

Høsteferie start i Oslo og fulle fly ut fra Oslo i går også så det var dårlig med ledige plasser utover ettermiddag/kveld.

Slot inn til GRM, som fører til omdisponeringer av fly og besetninger.

Hva betyr GRM?

Holder du musepekeren over, så ser du at det er IATA-koden til Grand Marais/Cook County Airport i Grand Marais, Minnesota :)

Tror også det er en VOR på OSL som heter det.

Iflg. info på Værnes fredag ettermiddag så var SK377 TRD-OSL kansellert pga teknisk feil. (Ser ut som det kan være samme maskin)

Høsteferie start i Oslo og fulle fly ut fra Oslo i går også så det var dårlig med ledige plasser utover ettermiddag/kveld.

SK370 til TRD kl 1940 var overbooket og det ble annonsert etter frivillige ved gaten. Slapp unna med en halv time forsinkelse selv om innkommende crew i tillegg var forsinket.

Holder du musepekeren over, så ser du at det er IATA-koden til Grand Marais/Cook County Airport i Grand Marais, Minnesota :)

Tror også det er en VOR på OSL som heter det.

Det var det jeg gjorde - og det ga null mening.

Back