Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by DY
var vel et italiensk militærfly som skulle til Kristiansand og som landet i Kristianstad i Sverige for noen år siden. Passkontrollen i Sverige visste ikke helt hva de skulle gjøre siden dem hadde kom i full militæruniform/utrustning, og det kan man jo ikke til et nøytralt land uten tillatelse vil jeg tro. Det ordna seg visst. Sverige er ikke med i Nato, men det hele løste seg visst til slutt...![]()
Jo det er nok samme hendelsen ja....om det ikke har skjedd flere ganger da....Originally posted by Savipix
Originally posted by DY
var vel et italiensk militærfly som skulle til Kristiansand og som landet i Kristianstad i Sverige for noen år siden. Passkontrollen i Sverige visste ikke helt hva de skulle gjøre siden dem hadde kom i full militæruniform/utrustning, og det kan man jo ikke til et nøytralt land uten tillatelse vil jeg tro. Det ordna seg visst. Sverige er ikke med i Nato, men det hele løste seg visst til slutt...![]()
Var det inte vad RolfL skrev högre upp?![]()
Til og med militære fly fra andre NATO-land må ha diplomatisk klarering til å krysse grense for norsk territorialfarvann eller for å lande i Norge. Jeg har opplevd brudd på dette, og CRC Mågerø var på telefonen meget ASAP for å gi oss instrukser. De folka følger visst med. :wow:Originally posted by DY
Passkontrollen i Sverige visste ikke helt hva de skulle gjøre siden dem hadde kom i full militæruniform/utrustning, og det kan man jo ikke til et nøytralt land uten tillatelse vil jeg tro. Det ordna seg visst. Sverige er ikke med i Nato, men det hele løste seg visst til slutt...![]()
De folka følger visst med. :wow:
Originally posted by LN-ATC
fra andre NATO-land må ha diplomatisk klarering til å krysse grense for norsk territorialfarvann eller for å lande i Norge. Jeg har opplevd brudd på dette, og CRC Mågerø var på telefonen meget ASAP for å gi oss instrukser. De folka følger visst med. :wow:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.