Kamerahjelp! hva bør jeg velge?

Re: kamerahjelp! hva bør jeg velge?

Ja litt mer avansert, men ikke mye. Da synes jeg du skal kjøpe 600D og 55-250mm du kommer helt sikkert til å bli fornøyd, det vil være en stor oppgradering fra kompaktkameraet.

ok. tror det blir 600D

idag snakket jeg med moren min og hun lurte på hvilket kamera jeg skulle kjøpe. jeg fortalte om det med 60D og 600D. hun sa at jeg burde kjøpe 60D.da sa jeg at jeg ikke hadde råd til den fordi jeg måtte også kjøpe objektiv til 1700 kr. da sa hun at jeg skulle få låne det jeg manglet. da fant jeg ut at jeg manglet 1000kr. hun sa at de var ok at jeg lånte det. få se hva far sier til dette... hvis han sier at det er ok så blir det 60D.

Med forbehold om at ingen har nevnt dette tidligere i tråden. Det eksisterer mye bra "litteratur" på nettet,men det vil uansett ikke komme i nærheten av ei skikkelig god fotobok. Magnar Fjørtoft's "digital fotografi i praksis" er av mange betraktet som noe av det ypperste som finnes på norsk. Har selv anskaffet de to siste utgavene til min datter,men eplet har foreløpig falt litt langt fra stammen:(
Boka kan tildels være vanskelig å få tak i så sliter du skal du få nest siste utgave av meg (gitt at jeg finner den i kaoset:D)

i dag har jeg bursdag. mor og far sa at jeg får låne de 1000 kr jeg mangler. skal kjøpe 60D + 55mm-250mm senere idag hvis de har det på lager.

i dag har jeg bursdag. mor og far sa at jeg får låne de 1000 kr jeg mangler. skal kjøpe 60D + 55mm-250mm senere idag hvis de har det på lager.

Gratulere med dagen ;-) Og happy spotting ;-)
ser deg kanskje på Mesta plassen snart da :-)

Last edited:

Gratulerer med dagen. Om Japanphoto er utsolgt eller dyre på 55-250mm
får du den på Elkjøp til 1795kr denne uka.

Den nye versjonen er den jeg linket til hos Elkjøp. Det er ikke store forskjellen på versjon "I" og "II"

ok så hvis de har 55mm-250mm på japanphoto skal jeg bare ta den eller?
det står jo II. Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS II det må da være nr 2

Ja det er versjon nummer to "II". Som sagt tror jeg ikke JP har igjen flere av versjon I

Litt bedre stabilisator på versjon II, men versjon I har visstnok bedre byggekvalitet.

det er canon salg denne uken. derfor har jeg nok til 60D. hvis de ikke har den må de nok bestille og det vil si at den blir priset opp fordi det ikke salg neste uke. så vi får krysse fingrene for at de har den.

Om du bestiller den i butikk nå så får du den til dagens pris selv om du ikke får kameraet før i neste uke

ok men jeg går først i butikk og hvis de sier " vi er utsolgt" spørr jeg om de kan skaffe en til neste uke for samme pris

Back