• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kaffen til SAS

Re: Gullkunder på SK innenriks

Du prater om pulverkaffen til 20 kroner? Grøss for en kaffe. Og for en pris!!

Heldigvis skal den forferdelige Nescafé-kaffen snart bli gratis - men det er uansett utrolig synd at SAS har gått over til å servere en slik dødelig kaffe. Man kjenner det allerede på den distinkte lukten at dette er kaffe av elendig kvalitet. Noen ganger er det tilstrekkelig bare å lukte på kaffen for å skjønne at man ikke må drikke den.

Last edited:

Heldigvis skal den forferdelige Nescafé-kaffen snart bli gratis - men det er uansett utrolig synd at SAS har gått over til å servere en slik dødelig kaffe. Man kjenner det allerede på den distinkte lukten at dette er kaffe av elendig kvalitet. Noen ganger er det tilstrekkelig bare å lukte på kaffen for å skjønne at man ikke må drikke den.

"Gået over til..."!? SAS har i mange år brugt "freeze dried" kaffe ombord. Og netop Nescafé Gold Deluxe er det bedste, man kommer nærmest helt almindelig kaffe. Hvis smagen ikke er i top, skyldes det vandkvaliteten i vandkogersystemet. Klor og kaffe er nok ikke bedste match :(

Bedste praksis for "brygning" af kaffe ombord er, at hælde en lille smule kogende vand i potten (sammen med kaffen, selvklart), lade det stå et øjeblik og absorbere/aromere og derefter fylde potten helt op. Det giver bedste resultat. Det samme, hvis det bare er en kop.

"Gået over til..."!? SAS har i mange år brugt "freeze dried" kaffe ombord.

Pulverkaffe ble i alle fall presentert som noe nytt i oktoberutgaven av Scanorama. Ifølge Scanorama fjernet SAS kaffemaskinene om bord og gikk i stedet over til pulverkaffe av typen Nescafé Gold fordi det ville gjøre flyet lettere (haha). Ser man på den nye CloudShop-menyen har det også kommet til en Nescafé-logo ved siden av bildet av kaffekoppen.

For å gjøre en lang historie kort, antallet kopper te jeg drikker på et år er relativt likt med antallet flyreiser.

Naa skal man huske at teknologien paa dette omraadet har har hatt enorme fremskritt de siste aarene - se bare paa Starbucks VIA. Den frysetoerrede kaffen dere faar i dag er noe helt annet enn garvesyra vi drakk paa Boden B paa aattitallet ....

Vannet er imidlertid fra samme oppvaskkum ...

Du prater om pulverkaffen til 20 kroner? Grøss for en kaffe. Og for en pris!!

Omtrent samme grøsset jeg får når jeg får filterkaffe på Starbucks, grøss, ergo drikker jeg heller noe annet og bedre:lol: Til en annen pris

Tenkte på denne tråden når jeg smakte på kaffen i dag, den var virkelig ikke god. Som noen nevner, må det være vannet. Nyåpnet Nescafé gull er da god (i alle fall der jeg drikker den ellers, nemlig på fjelltur). Hvis vannet er problemet, hjelper det ikke med te heller.

Agent Dale Cooper i "Twin Peaks" sier til Diane/diktafonen:

"Diane, 9 A M., preparing to board Flight 210, commuter flight, 15 seater, arriving in Spokane at 10:15 A.M. One meal, breakfast. Eggs, sausage, toast, jam, juice and the usual coffee-scented hot water. What airlines do to coffee shouldn’t happen to a dog, so I am packing a hot thermos from the commissary."

For en totalt useriøs tråd.
Først syter man og klager på all ting, og billetter er for dyre om de koster over 399.-
så får man noe gratis, så skal man jaggu syte og klage over det også.

Fikk en marsipangris her om dagen som ikke smakte helt bra etter min smak, men løper ikke ned matsidene på nett for å skrive om dette. Valgte ganske enkelt å la det forbigå i stillhet, da jeg regner med at det var MIN smak og ikke marsipangrisen det var noe galt med.

Som nevnt kan det være så enkelt at vannet er blitt for mye kloret, shjit happends, men tanken vil da bli drenert og rengjort, på med nytt vann med rett mengde klor.

Skulle man ikke like kaffen generelt, er det faktisk mulig å takke nei. Det vet jeg at går an uten at det blir spm om hvorfor du ikke vil ha kaffen.

SAS bruker, såvidt jeg vet, samme kaffen på sine fly som de fleste europeiske selskaper gjør som bruker instant kaffe ombord.

For en totalt useriøs tråd.
Først syter man og klager på all ting, og billetter er for dyre om de koster over 399.-
så får man noe gratis, så skal man jaggu syte og klage over det også.

Fikk en marsipangris her om dagen som ikke smakte helt bra etter min smak, men løper ikke ned matsidene på nett for å skrive om dette. Valgte ganske enkelt å la det forbigå i stillhet, da jeg regner med at det var MIN smak og ikke marsipangrisen det var noe galt med.

Som nevnt kan det være så enkelt at vannet er blitt for mye kloret, shjit happends, men tanken vil da bli drenert og rengjort, på med nytt vann med rett mengde klor.

Skulle man ikke like kaffen generelt, er det faktisk mulig å takke nei. Det vet jeg at går an uten at det blir spm om hvorfor du ikke vil ha kaffen.

SAS bruker, såvidt jeg vet, samme kaffen på sine fly som de fleste europeiske selskaper gjør som bruker instant kaffe ombord.

Ahhhh.. Regner med at det var DEILIG aa faa det ut. :D

Synes det er greit at man er saapass unorsk at man sier ifra dersom noe er elendig. Det tror jeg SAS ogsaa setter pris paa saa man kan gjoere ting bedre for kundene sine

Back