Kaffen på SAS

Re: Kaffen på SAS

Folkens - vi har forskjellige smaksløker i munnen - det nytter ikke å diskutere smaker på et forum.

Eller kan du ta med selv pulverkaffe og spørre Crewet om å få varmt vann til din pulverkaffe kopp :)

Så er saken løst :)

Jan

Hyggelig å høre at såpass mange liker SAS kaffen. Jeg er meget glad i kaffe, god kaffe i mindre mengder. Personlig synes jeg den kaffen du får på SAS har fint lite med kaffe å gjøre.

Blææææh. Jålekaffe ;)

Det går mye kaffe inn i den skrotten her, og jeg har fint lite å klage på når det gjelder den som SAS serverer. Absolutt godkjent og blant de bedre jeg har fått servert i lufta.

Mimmre kaffe. Sikkert noen her inne som fikk smake den også

Fra ukeavisen i 2002

[QUOTEStatus: Kaffe for kjennere][/QUOTE]

Friele har laget en egen spesialblanding til flyselskapet Braathens. Smaken er kraftigere enn på vanlig kaffe, fordi all smak oppleves svakere i 30.000 fots høyde. Kaffen måtte derfor prøveflys før resepten ble godkjent. Braathens reisende på Business Class kan nå nyte Illy espresso eller cappuccino på utenlandsrutene. Braathens blir dermed det tredje flyselskapet i verden som serverer kaffe fra Illy.

Last edited:

Mimmre kaffe. Sikkert noen her inne som fikk smake den også

Illy er bra, det serverer også Air France i La Premiere. Foretrekker den foran nespresso.
Kaffen til SAS funker hvis man er trøtt og har behov for kaffe, men jeg drikker den kun på frokost-flightene.

Faktisk afhænger smagen af vores kaffe i stor grad også af vandtankene ombord. Hvis et fly lige har fået renset tanke, gør det ikke noget godt for smagen, da klor kan smages og lugtes. Men når det så er sagt, må vores kaffe jo være konkurrencedygtig idet mange passagerer stadig tror, vi laver kaffe med filter og tragt.

Illy kaffe finder man i vores buffet på Business på langruterne ved espressomaskinen.

Og heldigvis for de, der ikke kan lide kaffen på SAS, så koster den ikke nogen og kan fravælges.

Syns SAS-kaffen er helt grei. Ikke den beste jeg har smakt, men langt fra den verste.

Av alle flykaffer der ute, så er slett ikke SAS sin ille. Synes riktignok Air France er litt foran, men det er uansett marginalt.

Kaffen på SAS

......
Prøv f.eks BA sin… Den smaker sølevann med en dråpe grevling-urin.

OT:
Grevling-urin? Det høyres ikkje godt ut -men korleis veit du det? ;)

Når det gjeld kaffi hos Sas, er ikkje den meir enn "grei nok" for meg. Skal eg ha god kaffi, reiser eg på Dromedar i Trondheim.

Agent Dale Cooper etterforsker mordet på Laura Palmer i "Twin Peaks" og legger inn følgende "note to self" i diktafonen "Diane" vedr. en forestående tjenestereise.

Diane, 9 A M., preparing to board Flight 210, commuter flight, 15 seater, arriving in Spokane at 10:15 A.M. One meal, breakfast. Eggs, sausage, toast, jam, juice and the usual coffee-scented hot water. What airlines do to coffee shouldn’t happen to a dog, so I am packing a hot thermos from the commissary."

Der er helt sant! Togkaffe smaker som om en diabetiker-grevling har drukket Starbucks kaffe og sitter inne i automaten og posjonerer ut naturlig.

SAS har helt vanlig Nescafé Gold, akkurat den samme som man kan kjøpe for en billig penge på butikken.

Tidligere hadde de filterkaffemaskiner, men disse ble tatt ut, bl.a. pga. vekt. Synes ikke kaffen SAS serverer er god, men det er takket være SAS at jeg en sjelden gang i det hele tatt orker pulverkaffen.

Og ja, de nye svarte koppene er mindre - tilsvarende de små koppene hos Lufthansa.

Før det igjen hadde de også pulverkaffe.

Jeg 'hacket' ved et par anledninger (ferryflights) kaffemaskinen på en ATA 757 og brygget skikkelig Tully's til meg selv og crewet. Var alltid populært. :)

Ikke at denne tråden handler om BA, eller te eller kvaliteten av noe av dette. Men, te på BA smaker... gjørme.

-A
Det er jeg ikke enig i. BA severer te slik den drikkes i England. Kruttsterk. Den smaker best med en dråpe melk i, uten sukker, men det er min personlige smak. Sikkert noe jeg utviklet etter 5 år i England.
Ellers er jeg av de som synes kaffen til SAS smaker høgg. Pulverkaffe er IKKE min greie, da tar jeg heller te.

Ellers er jeg av de som synes kaffen til SAS smaker høgg. Pulverkaffe er IKKE min greie, da tar jeg heller te.

Dessverre er jeg helt enig i dette.

Kaffen til SAS er grusom, om det stemmer at det er Nescafe Gull som ble nevnt over her så tror jeg på det....
Nå har jeg riktignok ikke prøvd den på et år men det skal nok noe til før jeg prøver igjen..

Back