Idag är det 229 pax på DY 7006(788) från JFK till ARN.
Det är ingen imponerande kabinfaktor för ett LCC bolag.
Vel, kunne du heller kommet med loadfaktor, og gjennomsnitts inntekt pr billett for de 2 selskapene så kanskje det hadde sett annerledes ut
Jeg synes ikke vi hører annet enn at det er omtrent like billig å fly med andre selskaper til både BKK og NYC så jeg er usikker på relevansen av kommentaren din (alternativt, at det ikke er slik at det er like billig å fly med andre enn DY).
Hva angår load factor så tar vel en 752 rundt 170 pax hos UA? Ergo, er kabinfaktoren hos UA da rundt 68% og rundt 79% hos DY. I tillegg er nok enhetskostnaden på en B787 lavere enn på en B752.
Har lyst å rope på LN-KGL, han er så rå på tall.
Nå tjener DY penger, iallefall der de flyr 737, meningen med mitt innlegg var at det er hva man sitter igjen med som er interesant, ikke antall hoder ombord.
Ja er like billig, og som en sammenligning gjort annet sted, noen ganger billigere hos nettverksselskap enn DY ( som ble sammenlignet ).
For mange år siden fikk vi høre at for 1 C klasse pax, så måtte der 4 M klasse for å få samme inntekt.
Ta utgangspunkt i DY/UA 21 novemeber, 1 vei NYC-OSL, selger de alle premium setene til maks pris så tar de inn ca 200000+, 32 seter, selger UA sine 16 premium seter til maks pris, tar de inn ca 570000+
Må jo være en grunn til at Laker/Air Asia f.eks ikke klarte seg i sin tid, tildels i en tid hvor ingen visste hva LCC var og der absolutt burde være plass for billig selskap.
Andre kan sikkert korrigere meg men Braniff fløy vel i sin tid mellom AMS-MIA med snitt belegg på 85+ allikevel tapte de penger.
Blir spennende å se fremover
He, he Thomas, UA 38 har 100% belegg i dag.
Idag var det 177 bokat på den DY 787 som landade på ARN sent på eftermiddagen.
Jag tror 787an kom från BKK.
Det är anmärkningsvärt låg kabinfaktor för ett LCC...mer än 100 tomma stolar.
Idag var det 177 bokat på den DY 787 som landade på ARN sent på eftermiddagen.
Jag tror 787an kom från BKK.
Det är anmärkningsvärt låg kabinfaktor för ett LCC...mer än 100 tomma stolar.
Det sies forøvrig at DYs LH satsning har hatt en kabinfaktor på 96% (husker ikke hvor jeg så det tallet)...
Var ikke de tallene fra rett etter lanseringen? Mente jeg leste at noen sa juni / juli. Usikker. Mulig man merker noe lavere trykk nå, men det kan jo være sesongrelatert.
DN som meldte at kabinfaktoren siden oppstart i mai/juni og frem til i går hadde ligget på 96 %.
Nå vet jeg ikke fra ARN, men det er ingenting som tyder på at DY ikke fyller flyene fra OSL, selv om det ikke sier noe om yielden
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.