Blackhawk
ScanFlyer Gold
Juli 2013: London Heathrow - LHR, med spotting fra Renaissance:
Bildene er fra 2.-4. juli 2013, hvor vi spesifikt hadde booket
(Mariott) Renaissance Hotel i Bath Road; nettopp med tanke på
så bra spotte/fotoforhold fra rommet som overhodet mulig. Riktignok
er det noen flere alternativer, men booker man "Club Room" enten
separat eller i form av "Spotters Package" slik at man havner i øverste
etasje - er det ingen andre hotell som ligger så tett på flyplass-
området som Renaissance Hotel.
Flyturen OSL-LHR-OSL ble gjort med SAS begge veier, som ble trafikkert
med B73G (B737-700) - på flight: SK805 fra OSL til LHR landet vi faktisk
uten en eneste "strafferunde" over London, det er første gangen jeg
har opplevd tror jeg. I fjor fikk vi tre runder, før landing på LHR.
La oss begynne fra starten, og før avreise på OSL - og den 2. juli 2013
var en av de aller første dagene man kunne bivåne DU sin første
B787 Dreamliner:


Over: DU med sin første B787-8 (Dreamliner) på norsk jord, så får
det heller være at de har Irsk registrering, denne har: "EI-LNA"
og har datoen 29. juni 2013 som overleveringsdato til Norwegian Long Haul,
bærer navnet Sonja Henie. First flight var forøvrig: 13. juni 2013, er
utstyrt med 2 x RR Trent 1000-motorer.
Så beveger vi oss til England og London, og sjekker inn på (Mariott) Renaissance Hotel,
London Heathrow Airport.

Over: velkommen inn på hotellrom nr.: 3218 (4. etasje)


Her er litt av utsikten fra hotellrommet på Renaissance Hotel,
fra rommet vi hadde i toppetasjen:



Club Loungen man har tilgang til, når man bor i "Club Room" - her
serveres det bl.a. en mindre frokost (dersom man ikke ønsker å spise
i den store restauranten på bakkeplan), i tillegg serveres det gratis
mat og vin til visse klokkeslett på ettermiddag/kveld. Loungen er
forøvrig åpent store deler av døgnet, der man selv kan forsyne seg
med drikkevarer (kaffe/te/varm sjokolade/sodavann/brus/osv osv.):

Advarsel: de fleste bilder er tatt gjennom glass, i tillegg til varierende
værforhold mh.t. lys; vil det derfor være noe varierende kvalitet på
bildene.
Så starter vi like godt med flybildene, her kommer Del:1
Dag 1: Tirsdag 2. juli 2013:


Over: Virgin Atlantic med Airbus A340-600, og reg.: "G-VWKD". Maskinen ble
levert ny til selskapet pr. des. 2005, og er snart åtte år gammel.
Seatconfig: C45/W28/Y223, bærer navnet: "Miss Behavin"

Over: British Airways med B777-200ER, og reg.: "G-VIIA". Levert ny til
BA pr. juli 1997, og er snart 17 år gammel. Seatconfig: F13/C48/W40/Y122.

Over: British Airways med B747-400, og reg: "G-CIVY". Maskinen ble levert
ny til BA pr. sept. 1998, og er snart 15 år gammel.


Over: Etihad Airways med B777-300ER, og reg.: "A6-ETO". Maskinen ble
levert ny til selskapet pr. mai 2013, og er ca. tre mnd. gammel.
Seatconfig: F8/C40/Y280.
Bildene er fra 2.-4. juli 2013, hvor vi spesifikt hadde booket
(Mariott) Renaissance Hotel i Bath Road; nettopp med tanke på
så bra spotte/fotoforhold fra rommet som overhodet mulig. Riktignok
er det noen flere alternativer, men booker man "Club Room" enten
separat eller i form av "Spotters Package" slik at man havner i øverste
etasje - er det ingen andre hotell som ligger så tett på flyplass-
området som Renaissance Hotel.
Flyturen OSL-LHR-OSL ble gjort med SAS begge veier, som ble trafikkert
med B73G (B737-700) - på flight: SK805 fra OSL til LHR landet vi faktisk
uten en eneste "strafferunde" over London, det er første gangen jeg
har opplevd tror jeg. I fjor fikk vi tre runder, før landing på LHR.
La oss begynne fra starten, og før avreise på OSL - og den 2. juli 2013
var en av de aller første dagene man kunne bivåne DU sin første
B787 Dreamliner:


Over: DU med sin første B787-8 (Dreamliner) på norsk jord, så får
det heller være at de har Irsk registrering, denne har: "EI-LNA"
og har datoen 29. juni 2013 som overleveringsdato til Norwegian Long Haul,
bærer navnet Sonja Henie. First flight var forøvrig: 13. juni 2013, er
utstyrt med 2 x RR Trent 1000-motorer.
Så beveger vi oss til England og London, og sjekker inn på (Mariott) Renaissance Hotel,
London Heathrow Airport.

Over: velkommen inn på hotellrom nr.: 3218 (4. etasje)


Her er litt av utsikten fra hotellrommet på Renaissance Hotel,
fra rommet vi hadde i toppetasjen:



Club Loungen man har tilgang til, når man bor i "Club Room" - her
serveres det bl.a. en mindre frokost (dersom man ikke ønsker å spise
i den store restauranten på bakkeplan), i tillegg serveres det gratis
mat og vin til visse klokkeslett på ettermiddag/kveld. Loungen er
forøvrig åpent store deler av døgnet, der man selv kan forsyne seg
med drikkevarer (kaffe/te/varm sjokolade/sodavann/brus/osv osv.):

Advarsel: de fleste bilder er tatt gjennom glass, i tillegg til varierende
værforhold mh.t. lys; vil det derfor være noe varierende kvalitet på
bildene.
Så starter vi like godt med flybildene, her kommer Del:1
Dag 1: Tirsdag 2. juli 2013:


Over: Virgin Atlantic med Airbus A340-600, og reg.: "G-VWKD". Maskinen ble
levert ny til selskapet pr. des. 2005, og er snart åtte år gammel.
Seatconfig: C45/W28/Y223, bærer navnet: "Miss Behavin"

Over: British Airways med B777-200ER, og reg.: "G-VIIA". Levert ny til
BA pr. juli 1997, og er snart 17 år gammel. Seatconfig: F13/C48/W40/Y122.

Over: British Airways med B747-400, og reg: "G-CIVY". Maskinen ble levert
ny til BA pr. sept. 1998, og er snart 15 år gammel.


Over: Etihad Airways med B777-300ER, og reg.: "A6-ETO". Maskinen ble
levert ny til selskapet pr. mai 2013, og er ca. tre mnd. gammel.
Seatconfig: F8/C40/Y280.