Julereisen til Hong Kong, Taipei og Bangkok

Takk takk, alle sammen :)

petter380, jeg har en backlog på flere Asia-turer. Kanskje jeg lager en samle-TR snart :p

Takk for spennende rapport! Taiwan er jo en ganske
eksotisk destinasjon - ikke helt oppdaget av massene enda. Hva finner man forresten på alene(?) i Taipei på julaften?

Forventet nesten en svipptur til Kaohsiung og tilbake da du skulle til Songshan. Trekk i nerdepoeng for å bli værende på bakken ;)

Håper det går bedre igjen med slekta!

På julaften i Taiwan så drikker man medbrakt akevit og ellers glemmer hvilken dag det er og bare er turist :cool:

Jeg tror ikke det lenger er mulig å fly mellom Taipei og Kaoshiung, men må prøve å få til en tur til en av de andre byene når jeg drar tilbake i sommer :)

Takk, det går bra med alle i Norge, men det er klart at sånne hendelser setter ting i perspektiv :o

Flott rapport.

Har et par spørsmål, da jeg er lite bevandret østover, og har bestilt en rundtur i november med EK. Flyr via HKG, har 6 timer der, før vi ender i BKK.

1, er det grei skuring å ta en tur til Hongkong sentrum fra flyplassen på en 6 timers stopp?
Ikke noe visum eller tull i forhold til immigrasjon osv? Anbefales tog, taxi, buss? Er litt lysten på å dra inn å spise middag for opplevelsen.

2, har du noe hotell du anbefaler for en natt eller to i Bangkok? Hva er enkleste måte å komme til sentrum fra flyplassen, i forhold til pris?

På forhånd takk.

Flott rapport.

Har et par spørsmål, da jeg er lite bevandret østover, og har bestilt en rundtur i november med EK. Flyr via HKG, har 6 timer der, før vi ender i BKK.

1, er det grei skuring å ta en tur til Hongkong sentrum fra flyplassen på en 6 timers stopp?
Ikke noe visum eller tull i forhold til immigrasjon osv? Anbefales tog, taxi, buss? Er litt lysten på å dra inn å spise middag for opplevelsen.

2, har du noe hotell du anbefaler for en natt eller to i Bangkok? Hva er enkleste måte å komme til sentrum fra flyplassen, i forhold til pris?

På forhånd takk.

Takk :)

1. Det skal ikke være noe problem, bare beregn å være tilbake på flyplassen i god tid før avgang. Sånn i tilfelle. Men ikke ta turen opp på toppen av fjellet for å se på utsikten. Ikke noe kult å bli stuck der oppe. Ta heller en tur til f.eks. området ved Salisbury Road og se på Hong Kongs skyline derfra.

2. Her anbefaler jeg Bangkok-tråden :) http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=97490

Takk :)

1. Det skal ikke være noe problem, bare beregn å være tilbake på flyplassen i god tid før avgang. Sånn i tilfelle. Men ikke ta turen opp på toppen av fjellet for å se på utsikten. Ikke noe kult å bli stuck der oppe. Ta heller en tur til f.eks. området ved Salisbury Road og se på Hong Kongs skyline derfra.

2. Her anbefaler jeg Bangkok-tråden :) http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=97490

Takk for det! Da satser vi på en tur til sentrum av Hongkong. Morro..

Immigrasjon er papirlapp som fylles ut, stemples og "velkommen", samme ut igjen. Jeg har alltid tatt toget inn, bodd i Kowloon. Har vært enkelt og greit. Toget har små gratis shuttlebusser til diverse hoteller, finnes på togets hjemmesider.

Back